Učitelj
-
Задаци учитељске организације 43.
ANU =
По један преставвик народа за сваки срез у области, које избере среска скупштина.
Референта или деловођу бира Обласна Школска Управа. из своје средине.
Поглавита старања Обласвих Школских Управа јесу:
а) да се подигне довољан број школских зграда за школовање све дорасле деце за школовање,
6) да се у најпотпунијој мери извршују сви законски прописи, а нарочито о обавезноме школовању деце,
в) да се олакша и омогући школовање деце,
г) да свима срествима помаже рад на народном просвећивању ван школе,
д) да се све народне школе уредно издржавају,
ђ) да прегледа и одобрава буџете и годишње рачуне појединих школа.
Чланови који улазе по положају у састав обласне школске“ управе са три школска надзорника, који улазе по избору, чине ужу, а са свима осталим члановима ширу обласну школску управу.
Остале, ближе, одредбе прописаће се законом.
Б) Обласни школски инспекторати установљавају се у свакој области. Њих чине:
Инспектор,
Школски надзорник из места као његов помоћник и 82меник, и
Потребно особље за административне послове.
У поглавите дужности и задатке обласних школских инспекгората долази:
а) распоређивање учитеља из једне школе у другу исте области по прописима закона о томе путем конкурса,
6) саопштавање наредаба које издаје Министарство и старање да се оне тачно извршују,
в) прикупљање и сређивање свих потребних статистичких . података о школама, наставницима и ученицима,
г) израђивање повремених и годишњих извештаја за Министарство,
д) израђивање предлога за боље уређење народних школа. и унапређење наставе и васпитања у њима..