Učitelj
Задаци учитељске организације 47
власти за све што се односи на боље уређење школе и школ · скога имања, као и за боље извођење наставе и васпитања у“ школи. i ж
То би, ето, био у главноме начелни програм наше учитељске организације с обзиром на ваше садашње националне и државне прилике и захтеве времена, у коме су изражени начелни погледи на систем народних школа, на уређење и извођење наставе и васпитања у њима, и на уређење учитељскога стања и положаја, а тиме су уједно обележени и захтеви и 32даци уједињенога учитељства у уједињеној домовини.
ТРЕЋИ ДЕО
МЕТОДСКИ ПРОГРАМ учитељске организације у Краљевини брба, Хрвата и Словенаца
Да наша учитељска оргавизација може успешно радити на остварењу свих ових истакнутих начела, задатака и захтева у предњем начелноме програму, а који су, као што се види, и значајни и разноврсни и многобројни, потребно је да наша учитељска организација има и један исто тако прецизан и утврђен методски програм. Да се и та потреба боље и јасније увиди, потребно је да се и она боље и јасније образложи.
Кад једна оваква организација има оволике многе и овако значајне задатке и захтеве, онда се за успешно извођење свега тога истичу две значајне потребе, а то су, прво, добра организација или подела послова, и велика материјална срества.
Да се задовољи прва потреба потребно је да се иниција-"тивом учитељске организације оснивају разне потребне учитељске установе, па послови по својој природи поделе на те поједине учитељске установе. Ако се све те потребне учитељ-ске установе са специјалним задацима, које све скупа имају да служе постављеним задацима учитељске организације, уреде на доброј и рационалној основи, онда је самим тим добро решено и питање о потребним материјалним срествима.
За остварење свих многобројних и разноврсних истакнутих задатака и захтева у своме начелноме програму, и наша