Učitelj
48 Учитељ
учитељска организација, као и све друге сличне организације,
мора се служити јавном речју. јазна реч је дана: за сваку овакву организацију најмоћније срество за популарисање мисли и идеја које она жели да оствари, и најпогодније оружје за одбрану својих интереса кад су они угрожени ма с које стране..
Из тога истиче неопходна потреба да наше организовано учи-
тељство мора имати своју добру штампу, па да се њоме може: успешно служити и за ширење и пропагирање својих мисли и:
идеја, као и за опширнију разраду њихову, јер су оне у начелноме програму само означене, а не и потпуно обрађене, а и за одбрану својих интереса, Учитељство и учитељска орга-
низација нису без своје штампе, али све је то још мало, слабо.
и недовољно. Учитељска штампа треба да је много јача. Учи-
тељска организација треба да има много развијенију штампу;. она треба да има више листова и часописа са већим обимом,
чешћим излажењем и јевтинијом ценом, а поред периодичних листова и часописа учитељска организација треба да има и других својих посебних издања, научних дела, школске уџбе-
нике, књиге за школске, ђачке и народне књижнице, популарне
књиге за народно просвећивање и др. Да се задовољи та потреба учитељска организација у Београду треба да има своју штампарију, а она је још нема ни после више од тридесет годива, колико је већ протекло од њенога постанка, а та је потреба одавно могла бити задовољена, само да је било иницијативе, увиђавности и смишљенога рада.
Учитељска организација поставила је себи у задатак и рад на унапређењу наставе у народним школама. Она се, доследна томе своме задатку, бори да се укине монопотисање школских књига, па омогући утакмица, која најбоље служи унапређењу наставе. И из тога задатка учитељске организације потиче потреба да учитељство треба, или управо да мора
имати своју велику и добро уређену штампарију за све штам--
парске послове: за израду школских и других књига, за штампање учитељских листова и часописа, дечјих лпстова, књига из обласги литературе за младеж, и др. .
Жалимо се да немамо ни довољно ни добрих учила у народним школама, и што за подмирење тих потреба није било никакве иницијативе од стране централне просветне управе, али мора се рећи да никакве иницијативе за то није било ни
ах
i |
са а
а ава
Мејс ес о