Učitelj

104 Учитељ

пробе у томе погледу у Угарској где се мислим и сада врши настава доподневно у основним школама.

Оваква подела наставног рада, каква је данас, тако рећи традицнонална је. Она је постала још у оним временима, кад није било других школа сем основних, и када су основне школе биле не само расадници писмености већ и једини заводи, одакле су излазили квалификовани људи за државне и друге службе, Стога су се у основне школе трпали многобројви наставни предмети, гомилало градиво, које се није могло савладати, узимати многобројни часови рада да је наставни посао заузимао све дневно време, сваког радног дана, па чак су и недеље и празници употребљивани не само за посећивање цркве већ су и предавања држага из тумачења јеванђеља, катихизиса и других верских предмета, или је предавато црквено пјеније и словенски језик Напреднији педагози и лекари изјаснили су се сви у корист доподневне наставе са хигијенског, педагешког, етичког и социјолошког гледишта, у вези са скраћивањем програма и друкчијим распоредом часова. it

Слободно време поподневно у местима, где је год то могућно, треба да се што више употребљава за помагање фивичког развитка дечјег, да је посвећено више телу као што је доподневна настава духу. Тога ради слободно време треба да се употребљава на екскурзије, излете у брда, села, у слободу, на соколска вежбања и гимнастику, на купања, игралишта, грудвање и клизање и т. д.

(Наставиће се)

· Драг. Бранковић, професор, Н. Сад

Сиспериментална Психологија као природна наука

Код нас се по школама добија из Психологије знања толико, да после свега наученога дође се до схватања, да Психологија не представља ништа друго, до једну гомилицу потпуно сумњивих дефиниција, као што су: „Психологија је наука о душевним појавама“, „представа је слика о спољним предметима“

: О непрекидности настав. времена. Мих. М. Станојевић. „Просветни Гласник“ 1908, стр. 718.

WO. PRO