Učitelj
Из школског рада 495
коса танка, положена озго. Казуј, Ацо, црте и пишите. Пазити да су косе црте танке паралелне а обе паралелне у целим дужинама. Деца радо пишу испупчене и криве црте. к Напишите: па (по, пе, пи, пу). Напишите: пао (пио, пео).
A can: Опа, Ипа.
Преписујте све из буквара.
Читај, Анка шта си написала, а ви показујте на својим таблицама.
Писање је последњи ступањ, при чему раде: сећање, стварање, гледање говор, слух (здружене су 4 представе)
Учитељ се мора овим гласом и словом бавити најмање два дана, што зависи од претходног рада броја разреда и ђака. На овом првом сугласнику положиће темељ правилном читању. (Слогове: оп, поп и 7. д. оставити, јер ће се у засебним вежбањима показати). Овако ће се обрадити још 3 —4 слова, а остала краћим начином. Са њима се обради анализа и CHHтеза слога двогласног. Доцније појам о речи и реченици.
ПРОСВЕТНИ ПРЕГЛЕД
Школство у страним државама у тод. 1922
Жеља ва реформама у школама појавила се услед вели-. кога светског рата и у 1922, али је могла доћи у толикој мери до изражаја због велике економске кризе. О школама водиле су се често расправе између заштитника и противника школе, при којим нису увек заштитници победили. |
Тако на пр. у Енглеској, прошле године почео је бој ради школа. Настало је велико незадовољство међу пријатељима школа и учитеља, ради реформних предлога Сира Сед«феза и његових пријатеља. Та странка била је већ и пре рата против свакога повишења издатака у школске сврхе. Тим општим реформним планом требао се снизити буџет за школе из основа: требала је бити укинута досања наредба о обавезном похађању петогодишње деце у материнско оделење основне школе; требале су бити укинуте све школе, које немају преко 100 деце; у разредима требало је бити заведен просечан број, 50, место данашњега просечнога броја 32—33 деце у разреду;