Učitelj
130 Учитељ
Биоскопи колико год могу васпитно да утичу на душу „омладине могу да имају и разорни утицај. Морала би се увести цензура филмова која би искључила равне детективске драме, које су отров за душу наше омладине, Исто тако будно се мора пазити и на лектиру, која се пушта у промет из спекулације и да би од тих спекулација имала користијнамеће се омладини нашој.
Школа мора бити јача од околине. У њу се мора унети живота, који ће децу васпитати за смисао живота. Учитељ, педагог успео је у своме послу онда, ако радом својим изазове васпитаника на саморадњу и самообравовање, Има много средстава, којима се даде васпитаник привезати за систем рада, који ће га васпитати онако, како треба да се васпита. Да баш наведем и пример у прилог тога.
Ми се бунимо, на пр. што се деца облаче у чираке и рипиде при сахранама, али поред свега тога што се бунимо, има то и једну добру страну за децу. Чим звоно зазвони на. цркви деца се купе у школско двориште и ако није школско време, па су тако на домаку учитељева ока и онда, када школа не ради; она се купе да чују, ко је умро, кад ће бити укопи да се пријаве за облачење. Једнога дана угодно сам се изненадио, када су се тако спонтано деца искупила у 'иколском дворишту, јер сам их видео постројене у редове и да један пред њима стоји и броји а остали извађају соколске вежбе, дивно и складно, које су учили у школи, јер се у школи негује соколство. Тај један пример само, колико нам илуструје добру страну и користан утицај тога облачења у цркви и неговања соколства у школи. У овоме случају облачење и соколство удаљили су их од улице и скупили су их у школско двориште и забавили их у васпитном циљу.
Свака школа безусловно треба да негује соколство код деце и соколству сличне ствари. На тај начин, даје се прилика деци, да се ван школских дужности пријатно забаве, што их одвраћа и одвратиће их од рђавих утицаја покварене околине и на тај начин и школа ће да им се омили и онда, кад их она има под својом влашћу.
Дечје неваљалство треба дакле сузбијати и не жалити труда на том послу. Још треба да будемо на чисто, да ли дечје неваљалство треба сузбијати методама, које се данас у већини