Učitelj
Школске библиотеке и дечја лектира 345
Обзиром на то тражи Кинер: 1. једностраност помоћу умјерене свестраности, 2. да се наклоност према поцјепканости пријечи строгом јединствености лектире, 3. да се лакше узбудљивији темпераменат ублажи умјеренијом материјом, 4. да се равнодушност, лијеност и одвратност од лектире лијечи јачим подражајима и то, да се преситост лијечи дугом оскудицом, а лијеност и одвратност привлачивом и yrOJIHOM лектиром, |
Заједничком лектиром у школи треба да се забавимо најмање толико, док се дјеца упуте, како треба читати. Свакако ваља да коју књигу изберу и прочитају сами, да нам о том реферишу прије, него ли оставе школу и буду посве упућени сами на се. Тада нека читају и приповиједају својим старијим код куће. |
Успех, што га само дијете запази од солидно прочитаног и потпуно схваћеног дјела, потицаће га на даљни овакав рад. „У интересу солидности нека се чита мање,
Просто листање и летимично читање на прескок, журба и једноставно гутање без пробављања онога, што се чита, неће донијети плода, као ни читање ради пуке забаве, само да се утуче вријеме. Зато и опет понављамо, да се што више контролише читање младежи. j "За ваљано читање и образовање помоћу изабране лектире могу учитељи доста учинити у народу као чланови и одборници народних књижница и читаоница, које се иницијативом Министарства Просвјете оснивају по цијелој нашој Краљевини.
Војислав Вучовић.
Педагошка зрнца
| Васпитање у опште Шта је васпитање и циљ његов» — Васпитање као по-
треба човекова. — Да ли постоји наука о васпитању2 — Задатак педагогије, — Помоћне науке педагогије. — Врсте васпитања. — Педагошка теорија и пракса. — Индивидуалност и
"васпитање. — Слобода у васпитању. — Тешкоће у васпитању. —
/