Učitelj

(О религиозном васпитању и образовању 609

ће му, у противном земља обљутавити; намножиће се још надри књига и лажних учитеља, пакости и злобе од којих неће патити Бог него човек — слика његова....

Тако, налазим, треба да гледамо, на ову ствар и ово питање ми васпитачи у ширем смислу, а тако и представници сваке власти у нашој држави као свако оно лице мушко и женско, које мисли, да свија породично гнездо као и оно, којг не мисли на то, ако жели, да се дође до блгостања цивилизованог живота у нашем народу .,..

„Има и у нас, нарочито после рата, маса људи, који јавно исповедају атеизам. Овакви или су надрикњиге или ширењем атеизма имају неке задње намере. Они први истичу то под видом неке своје празне високоучености, од које друштво има само штете; а они други, раде то као туђински агенти са провидном намером и циљем: да сруше морал и највећи ауторитет, под чијим је окриљем он једино и могућ, после чега лахо иде рушење породице, рушење породице, рушење ауторитета

власти и слом Државе. Будимо будни чувари своје омладине и од оних првих, а нарочито од ових других типова.... .

_ Празну надутост оних првих духовито исмејала је и наша народна философија у многим причама.

M даровитој деци из основне школе, познато је, да без узрока не може бити последица. А деца са вишим школовањем знају ово и књишким језиком да кажу овако: Свака акција изазива реакцију. Једно с другим је у вези. Нема ли акције не може бити ни реакције; а нема ли реакције значи да није било акције.

Човек, будући обдарен разумом још од искони, свакој појави тражи узрок. У том тражењу најзад долази до закључка, да све што постоји мора имати неки праузрок; мора да постоји неко више биће, неко савршенство, које је целокупну васелену ставило у покрет и непрекидну акцију. Тако су и највећи умови дошли до идеје о највећем имену о Богу.

Требало је, да прође много хиљада година, док се идеја о Богу није развила у: замисао, да је Бог дух и да је свуди на сваком месту. ;

Како се без ауторитета праве религије и без ауторитета о Богу не може усвојити ни признати и никакав други ауто-