Učitelj
540 Учитељ
У погледу методске стране, свуда се може констатовати труд, да се употреби егзактно научни метод. Али исто тако, се мора истаћи и тежња, да се не задовољава простим констатовањем факата, већ долази до општих закључака и примењује их на решење даљих питања. Метод идуктивни, дакле, доследно спроводи с индуктивним методом.
Уопште проф. Хлуп се труди да иде путем, који су обележили Мојман, Штерн, Клапаред, амерички педагози итд. Једном речју, труди се, да иде путем нове педагогике, Уводи нове идеје и пропагира. Васпитава у њима будуће генерације даје добре основе даљем раду. ~
НОВИ ПОНРЕТИ У ВАСПИТАЊУ
Мих. М. Станојевић.
Школе на слободном ваздуху.
Бедне социјалне и хигијенске домаће прилике у којима се налави наша младеж, велики проценат слабуњаве, анемичне, неразвијене и туберкулозне деце по школама, која се гуши у тескобним, често пута и врло нехигијенским локалима, навеле су лекаре и педагоге на једну врло рационалну мисао: да изведу болешљиву и закржљалу дечицу из затворених школских учионице у слободну природу, на ваздух и сунце, у шуму и поље да тамо слушају предавања и крепчају тело а освежавају дух.
Та идеја захватила је данас велике размере и стекла много следбеника. Школе на слободном ваздуху заузеле су једно видно место у новом васпитном покрету. Стога ћемо и о њима коју проговорити.
У једној лепој књизи коју је написао др. Иво Петковић у Сплиту под насловом „Лечење у природи“, издање Мин. Нар. Здравља, врло лепо је ивнесен значај овога васпитања у слободној природи, овим речима;
„Котико је фатална разлика од узгоја у природи и онога наших школа. Природа је пространа, светла, пуна лепоте и