Učitelj

Књижевни преглед 569 верно тумачити. Да би се у томе успело треба пажљиво проучити све партије овог, пишчевог дела, које прецизно и де-таљно говори: О контроли. тестова, њиховом психолошком значају, техници и о главним узроцима грешака у примењивању тестова. Говорећи, између осталога, и о потреби пара- | _лелних тестова на пр: Бинеовог теста замењивања, писац „најгад ивлаже сва идеална својства, која би један добар тест „морао имати па да може давати корисне резултате.

Око стотину страна једре и документоване садржине писац је посветио mecmoBuMa ва испитивање развитка. Помоћу њих „може се 100 слика „опште или глобалне (укупне) интелигенције“ једне индивидуе. Они нас тачно обавештавају: О „степену општег духовног развитка једнога ученика и' одређује њејов меншални (умни) ниво. Ту Рг. Клапаред излаже расне «дирекшне тестове: Винеа и Ог. Симона; Термана и др. Затим говори и о оним другим тестовима, који на индиректан начин | испитују само једну умну радњу, која после може објаснити «а општи духовни развитак дотичне индивидуе, као што су: тест говора гђице Декедр: тест бесмислених (абсурдних) из„раза Шилера и О. Клапареда; тест збуњивања Портеа; тест лектире Бовеа и 1. Д.

Тако исто опширно говори писац и о „шестовима за „испитивање способности“, помоћу којих може сваки обавеш-тени наставник да испита природу и степен поједине способ- · »ности ученикове, форму његове психолошке индивидуалности, "тј. његову „духовну: физионимију“.

Као што се из наведенога види, тестова ове. врсте има. | „много. Али. писац је навео саме оне, који су били претходно. | марљиво проучени и с успехом примењивани у чувеноме: „Институту Жан-Жак Русо“, у Женеви. Ми ћемо. бнти сло-. бодни да, овом приликом, укратко изнесемо податке о постанку .H раду овога важнога Института, који је дао много"бројне научне списе и нових података из области експерименталне психологије u ПИ KI и то од несумњиве научне вредности. :

Још раније, 1912, тод. О г Клапаред је Рата ован Ha, Универзитету у Женеви: „Високу школу васпишних наука“, «која је после добила име: „Инспштут Ж-Ж. Русо“. Он има задатак да кандидате педагошких позива упозна са свима ди-.