Učitelj
Служба народу 29 школа. Грађанске школе треба да имаду смјер образовања такођер према крају, у ком се налазе, па оне треба да спремају ондје, гдје се народ претежно бави пољопривредом, за. тај посао, за разумно схваћање те врсте продукције; у занатлијским мјестима за занатске послове, у индустријским мјестима за индустријска настојања, у трговачким мјестима за трговину, а у поморским за поморство и т. д. Према томе и за грађанске школе вриједи углавном исти принцип у одабирању наставне грађе као и у нижим основним школама, па. према томе вриједи за њих и једнаки поступак у спремању наставника као и у приправљању учитеља, који ће радити у основним ш«олама. У једнаком духу треба да буду образовани и сви они, којима се повјерава дужност, да руководе школски рад и да скрбе за образовање учитеља, па да и школски надзорници и наставници педагошких школа буду једнако тако сбразовани. Не може се никако разумјети, зашто: је надзорнику потребна више дидактичка спрема, а наставнику учитељске школе више научна, кад први суди учитељски посао и даје упуте за њега, а други опет упућује и уводи у посао олога, који се за њега спрема; кад један и други треба да буду спремљени за вршење тога посла једнако и научно и практично. Ту не може да буде разлике у образовању.
Сви овдје изнесени разлози траже засебно образовање оних, који се кане да посвете наставничком раду и то засебно: образовање ваља да се проводи већ од горњих разреда средње школе, па да се тако изгради посебан педагошки тип више средње школе као и засебан педагошки тип високе школе или академије. Свако звање има своје специјалне захтјеве с обзиром на образовање оних, који ће се њиме бавити, а такви специјални захтјеви учитељскога звања толики су, да се могу право и потпуно задовољити једино на овакав начин..
Свет. 0. Аврамовић, Београд.
Служба народу"
Пре свега, да младим колегама честитам на успеху што су га показали на завршном испиту у свом школовању; а
5 Предавање сврш. учитељ. кандидатима шк. 1926/27 у Учитељ. Дому..