Učitelj

194 Учитељ

врста школа, а према чл. 3. постоји један сталан одбор за укупно школство обоју земаља. Овај се одбор најмање једанпут годишње састаје и то наизменично у Паризу и Брислу, Све важније мере које једна од заинтересованих земаља у школском погледу намерава предузети, морају се благовремено поднети овом одбору на увиђај. Уговор је први пут објављен у фламанском часопису ,„ Ијапдетее“ у јесен 1922

И. Италија.

Италијанска наставна реформа, која је обухватила све врсте школа а нарочито основну, има донекле сличну политичко-културну позадину као и реформа у Француској. Ратом уздигнута самосвесност нације јако се ослања на традицију, а нарочито на оне њене елементе који су погодни да ојачају садашње политичке циљеве земље. Веза са старим Римом, као основом савремене талијанске културе, брижљиво се негује и очвршћује. Класични тип вишег образовања јасније се одваја и истиче него раније, али поред њега постоји и врло јако техничко интересовање. Верује се, да се стоји пред великим техничким задатцима по природи положаја земље. Отуда и тежња за живљим развојем стручно-техничког школства.

У унутрашњој форми италијанског националног васпитања опажа се јак антидемократски потез. Он се огледа у васпитању за обожавање јунаштва, покорност и оданост вођству, лобровољној послушности. Васпита се свест о дистанцији (разликама међу људима) у Ничеовском смислу. Такви васпитни циљеви спроведени су кроз врло опширне наставне планове за основну школу. Што се тиче спољашње организације васпитања вредна је пажње административна енергија с којом се предузима изградња основног школства. Велики део тога посла одпада на рекрутовање деце из маса народних за управу и војску. Ово се врши у нарочитим државним васпитним заводима (Сошт!Н панопан) у којима се образују обдарена деца сиромашних родитеља а нарочито ратна сирочад, за државне задатке. Држава и њени циљеви, у данашњој организацији просвете у Италији, истичу се много више него раније, и много више него игде данас.

При ступању на снагу краљевског декрета од 1. октобра 1993. издало је италијанско Министарство Просвете 22. но-