Učitelj

Кретање друштава 215:

domišljija varovati, vseh potvorb, dočim mora praktični razum pravilno shvatati pogoje delovanja in oblikovanja. Pri po =, pre in razmišljanju, kako to razum in pamet pojmovaje, utemeljevaje in misli ustvarjaje vršijo, — zadobi zahteva miselne pravinosti še večjo važnost. Nepravilno mišljenje more ugonobiti resnico sproznav in Trajnost miselne tvoritve; polovično, nedostatno, krivo, zgrešeno mišljenje proizvoja napačne nazore; ako je to, kar pišemo ali govorimo, premolo in nezadosto premišljeno, tedaj ostanemo pri praznih veseđah in fruzuk. Pravilno mišljenje је роstavljeno v sredo međ previdno in prevdarno dobivanje sproznav ter skrbno rabo jazika; njegovo vršeče delo je, predeliti sproznave in pomagati izražanju? sprejetega in spoznanega. Od obeh strani pa se vpotrebuje tudi pomoč; z misebno pravilnostjo se mora na eni strani družiti stvarna pravilnost, ki jih otrok prestvarja v misli, na drugi strani pa pravilnost oblik v izražanju misli, ki sloni na jezikovni korektnosti, primerni izbezi besedi in na usmerjenem slogu. Od pravega, recimo tudi, ujedinjenja stvarne, meselne in oblikovne pravilnosti pa zavisi uspešnost tvoritve spoznav in misli.

КРЕТАЊЕ ДРУШТАВА.

La Fedćration Internationale des Associations 4 iInstituteurs.

MuHTepHauMoHaAaHa Oeaepauuja YyuTe\bcHWX JApywemba.")

Како је основана Интернационална Федерација Учитељских Удружења.

Године 1874 на Швајцарском Конгресу у Сент-Имјеру основан је први пут један комитет са задатком да припреми статуте за Интернационалну федерацију учитеља. Али овај

#) Седиште ове Интернационале је у Паризу. Њу сачињавају учитељска ·„ удружења из: Немачке, Енглеске, Француске, Бугарске, Холандије, Летоније, Шведске, Швајцарске и Чехословачке.

Наше удружење добијало је у неколико махова позив да се придружи Интернационали, али Извршни Одбор није ни ове године стигао да ову ствар „изнесе пред конгрес. Интернационала издаје свака три месеца свој билетен на

4