Učitelj
296 Учитељ
Станојевића и Ж. Стефановића нашао би песмице: Св. Сава; Домовини; Цвеће од три боје; Три сестре, и причице: Никола
Зрински, Милош Обилић; а у њиховој читанци за П р. песмице: На Св. Саву, Браћа, Деди унук, Хрватска домовина, Хрватски морнар, Маркова снага, Косовски јунаци, — у којима се помињу племенска имена, отаџбина, неки јунаци, историјски моменти. А у читанци за | р. г. Чајковца на првој страни су по 8 стихова из „Боже правде“ и „Лијепа наша домовина“, на 37. стр,
„Коњ јунака оставио на злу мјесту, на Косову“, на 66. ст.
Краљевић Марко (исто као и у мојој чит.) а од 133. стр. су:
Домовина или отаџбина, са појмовима о Краљевини С. Х. С.
па Наш краљ, Двије птице. Дакле, и г. г. Станојевић, Стефановић и Чајковац уносе у читанке Пор. представе за појмове 0 народу и отаџбини и њиховој прошлости. па их уноси и састављач босанске читанке (стр. 26., 65., 151.—166.), па и на буквару и свим читанкама државног издања пише: у Краљевини Срба, Хрваша пи Словенаца, иако г. Јова вели да се то учи тек у ТУ разреду, и по његовом „тврдоме уверењу, нема учитеља који би могао добро и правилно обрадити ове саставе као методске јединице“. Он и у својој читанци Џ р. на стр, 32. има стих: „Биће Српство цело“. Ето, сви су читанчари као 'и ја унели у читанке | р. садржину и изразе о држави и народу, а г. Јова каже да се и програм и учитељи и сви писци придржавају начела о доступности у настави — „осим г. Вујанца“ !|>
Г. Љуб. М. Претић у чланку Идеал народне школе (Педаг. пштања Ш, стр. 75.) вели: „Нар. школа има да нас обавести да смо сви браћа, да припадамо једној заједници..., нар. школа има задатак да нас све зближи, да се боље упознамо, да се сродимо...“ Идеал о јединству нашега народа (СХ.Сј прописали су Устав и услов стечаја за израду чита. нака; и ја сам га задовољавао од читанке за 1 разред као што су и г. г. Станојевић, Чајковац и још неки. А ако се не | помињу имена наших племена, онда, ко сето уједињгвар Моја памет не схвата поступност као г. Јова. Квинтилијан је рекао: „Ако се кроз узан грлић нагло сипа много воде, суд се не може напунити брзо, а, ако се сипа полако и помало, брзо ће се напунити“. Ја помало нових појмова из свих предмета (па и историје и земљописа) уносим од почетка. Поступност није у томе да се
БИЛИ у ђе