Učitelj
398 y u MT _G љ
Молбе за премештај. — Често пута Министарство Просвете је добијало непосредно, у самом министарству, молбе за премештаје појединих учитеља и учитељица, и кад их је по тим молбама преместило догађало се да поједини учитељи и учитељице одричу да су својеручно подносили молбе, тј. да нису ни тражили премештај, већ да је молбу за њих поднео неки њихов противник да би их удаљио из села и напакостио. Да се то не би дешавало, из Министарства просвете је наређено, да се не узима у поступак никаква молба, која је непосредно упућена Министарству, већ преко најближе над-лежне школске власти.
Замена одсутних и болесних наставника. — Министар«тво просвете је наредило, да се замена на дуже време одсутног или болесног настанника у школи где има више оде-_ љења, има вршити на тај начин, што ће се ученици према бројном стању ђака других одељења и простора учионица, распоредити по одељењима, док замена буде трајала. Ако у школи има два одељења, онда ће се замена вршити на тај начин, што ће ученици једног одељења долазити једног, а другог одељења другог дана.
Налазимо да се замена на овакав начин може још и трпети ако је за краће време — најдуже месец дана; ако ли је пак дужа од месец дана, онда питање није срећно решено. УУ случају дужег одсуства или болести наставника, треба поставити за замену нарочито лице, а ако то није могућно, рецимо што нема довољно учитељских кандидата, онда онима који морају вршити замену ма на који начин била она, дати хонорар за то.
Заступање школских надзорника. — Школски надзорници као инструктивни органи често путују по своме реону ради прегледа рада и давања потребних упутстава за исти, те је настало питање: ко ће заступати школске надзорнике кад ови буду одсутни. Због тога је Министарство просвете издало наредбу, да школске надзорнике за време кад нисуу месту где им је канцелерија, већ у ревизији или због других узрока одсутни заступају они учитељи, који су додељени на рад код истих. Они могу потписивати само пролазна акта, а