Učitelj
408 Учитељ
трошном телу, јер си до последњег часа, и последњег момента, радио и стварао планове за будући рад, не помишљајући на смрт, која је већ била ту. На три часа пред смрт, кад смо се распитивали за твоје здравље поздравио си нас и поручио, да ти је сасвим добро.
Свој си живот дубоком браздом обележио и ако има среће у животу, ти си је постигао. Поред свога честитог живота и обимног рада, којим ћеш служити као светао пример свима млађим генерацијама, још за живота си збринуо своју породицу и срећно и задовољно си склопио очи, остављајући без бриге оне, које си највише 00 и волео.
Вјечна ти памјат!
ОПШТА ПЕДАГОГИКА
Dr Марија. Монтесори.
0 важности васпитања чула,
Васпитање чула је од највећег педагошког интереса. Наш васпитни циљ је у опште двојак: биолошки и социјални, "С биолошког гледишта тежимо да помогнемо природни развитак детета, а са социјалног да припремимо индивидуу за заједнички живот друштва. У интересу социјалног васпитања потребно је увести техничко васпитање, које ће васпитаника научити да се служи спољним светом. Васпитање чула с оба -та гледишта је врло важно. Развитак чула претходи развитку виших духовних делатности. А дете у добу од треће до седме године је најпогодније за образовање. Дакле у том добу можемо најбоље потпомоћи развитак чула. Притом употребљене дражи треба уредити постепено и прилагодљиво, као што се и образовање језика мора потпомагати у његовим потпуном развитку. -
За свако васпитање важи принцип: помагати природни физички и психички развитак детета.
Доба од треће до седме године живота обухвата 1 наглог физичког развитка. Тада се образују чулне делатности, које стоје у вези с интелектом. Чула се отварају. Пажња се