Učitelj

452 Учитељ

поврће, кукуруз, жито и т. д. Више сваке леје стави се таблица са назначењем, шта је у њој посејано и кад. Други део подељен је такође на мале леје и то тако, да свако дете по могуству добије своју засебну леју. Свако дете обрађује само своју леју како зна и уме и сеје оно, што хоће. На тај начин развија се дечја саморадња јер дете својим очим очима види производе свога рада.

За рад у врту потребан је и пољопривредни алат: мо. тичице, ашовчићи, грабуљице, кантице за заливање ит. д. И свако забавиште треба да има у довољном броју тога алата.

У дечјем врту треба да има и једна штала са оделењима за краву, козу, коња, овцу, зечеве, пса а затим и живинарник. Са тим домаћим животињама деца ће целог века имати посла и онда је потребно, да се још из малена упознаду са њиховим животом и радом. Те животиње по могућству треба сама да хране, чувају и негују.

ПЕДАГОШКИ ПРЕГЛЕД

Жив. 6. Ђорђевић.

Настава.“

— Радна, Грађанска, Завичајна Настава и Уметничко Васпитање на Немачкој Школској Конференцији 1920. — (Из књиге: „Die Reichsschulkonferenc in ihren Ergebnissen“, — издање централног Института за Наставу и Васпитање — Берлин).

1 Радна Настава. — mo Dr Е. Зеуген-у. —

Известиоци Школске Конференције по овоме питању (Кинел, Наторп, Сајдел) под појмом радне наставе нису поставили само један наставно-методски задатак, њихова је

_ + Године 1917. поднет је један предлог немачком парламенту који је захтевао, да се одмах по завршетку рата сазову стручни заступници педагошке теорије и праксе на једну „Државну Школску Конференцију“. Ова је требала да претресе укупност педагошких школско-организационих питања H