Učitelj

584 | _ Учитељ.

шила Учитељску Школу за забавиље а пошто такве школе код нас још нема, онда треба да је свршила Учитељску Школу и нарочити курс за забавиље. Поред тога она треба непрестано да ради на свом личном усавршавању јер ће у противном изгубити своје најлепше успомене. _

2 „Да. је поштуно здрава. — Ни за коју другу службу не тражи се више здравља и духовног рада, него за забавиљску службу. У сваком другом раду човек може да имаи чулних недостатака па ипак да врши корисно неки посао. Било је чак и слепаца, који су били добри вајари, свирачи, _вумизматичари, али за забавиљску службу тражи се потпуно здравље свих органа. Нарочито забавиља треба да има здрава _и развијена плућа, пошто мора цео век да проведе у једној ЊЕ загушљивој атмосфери и да у њој још и говори. Напослетку и у интересу здравља саме деце, забавиља треба да ЗулЕ без икаквих телесних и психичких недостатака.

3. Да има љубави према деци. — Најбитнија је сила васпитног рада љубав и отуда није добра она забавиља, која пружа деци већу количину знања, већ она, која их више воли "и боље васпитава. Љубав приближује дечја срца забавиљи и она треба по природи својој да воли децу. Као што сунце оживљава и најскривенију биљку, тако треба и забавиљина љубав да загреје поверену јој децу. Њену љубав потребно је да нарочито осете она деца, која су дошла у забавиште _из бедне колибе, где су осећала горку невољу, тугу и сурово поступање од стране родитеља. Отуда и Фребел и Марија · Монтесори захтевају, да у забавишту ради само забавиља a никако учитељ, пошто само она може да има нарочите љу_бави и нежности према деци.

4. Да говори правилно граматички. — Пошто је забавиљи задаћа, да научи децу правилном говору, то на првом. месту њен говор мора бити чист од архаизама, провинција_ лизама, неологизама, варваризама и техничких израза. Све што у забавишту говори, треба да говори јасно и разумљиво, како би је сва деца разумела а то исто треба да тражи и од освојих ученика. Затим њен говор треба да је одмерен а то "значи, да не буде сувише лаган, нити да личи на дерњаву; да говори ни сувише брзо, ни сувише споро, него умерено, _како би је сви ученици разумели.