Učitelj

Педагошки преглед 595

Закључци.

1.) Задатак је школе, да развије уметничку моћ стварања и приемљивост за уметност. Овај се задатак најбоље може извршити на тлу школске заједнице и радне школе.

2.) Сваком учитељу за време његовог образовања треба дати могућност, да развије своје уметничке склоности у обиму своје обдарености. Ради тога је нужно:

а) да се постојећим учитељским образовним заводима и свима вишим школама ставе на расположење уметници педагошки обдарени;

6) да се у будућем професионалном образовању учитељу створе уређења за техничко-уметвичко образовање; то вреди · «специјално за наставнике народног језика.

8.) Наставници уметности на школама за опште образовање, добијаће образовање које је, по општој и педагошкој страни једнако наставницима који предају друге науке;а по својој специјалној спреми, такође једнако њиховом, Истакнути уметници и уметничке занатлије, могу под специјалним условима, бити припуштени једном одговарајућем испиту за наставнике уметничких предмета. После овога и успешне пробне праксе могу бити постављени. | ;

4.) За прелазно доба треба захтевати:

___а)да школа у свом укрпном образовном раду више него до сада развија код омладине чула, изражајна средства и осеЋање форме;

6) да се уметнички предмети (говорна уметност, музика, образовна уметност и телесна култура) и њихови заступници, сматрају једнаким са научним предметима и њиховим 32. ступницима.

5.) Настава по наставном плану, у засебним уметничким предметима, треба да се спроведе по свим школамаи у свим разредима почевши од 3 школске год. 5

Ученике треба на свима ступњевима довести у додир са делима уметности. За то није потребна настава по плану. Најбоље је да се то врши у слободној радној заједници те да из унутра израста као стална нега уметности школске општине; за то треба ставити на расположење; простор, време и помоћна средства. Нарочито се препоручује предочавање уметничких дела при екскурзијама, које држава треба да