Učitelj

Увод у педагогику нове школе _. 875

Културне Педагогике, Педагогике. Вредности и других савремених педагошких праваца.

Пре но што изложимо увод у савремену Нову Школу, потребно би било да најпре покушамо изложити, по могућству просто и кратко, као Увод У Педагогику Заједнице или Педагогику Нове Школе све оно, што би са гледишта Опште Науке о Васпштању требало имати у обзир при даљем разрађивању и изграђивању саме Педагогике Заједнице, као и за правилно разумевање и организовање савремене Нове Школе и Новог Васпштања. Као централни Појам Педагогике Заједнице појављује се педагошки схваћен појам праве заједнице, јер се из суштине праве заједнице, која претставља васиштну заједницу, може лако извести и схватити појам и суштина самог васпитања, које се појављује као главна и нужна функција сваке праве заједнице. По суштини својој права духовна заједница појављује се као нешто примарно датоин чини предуслов за правилан и потпун духовни развој појединца и његово васпитање до личности, која се има схватити не индивидуалистички, већ у духу Педагогике Заједнице, као самосталан, активан и вредан члан једне праве више духовне заједнице и њених помоћних нижих конкретних заједница. Стога је потребно почети најпре са излагањем самог појма заједнице, која се у теорији и пракси различито схвата, а појављује обично у два главна облика, као виша или идеална духовна заједница и као нижа, ужа или реална животна заједница, која је у погледу вредности потчињена вишој.

1. Појам заједнице.

У погледу суштине, обима и садржине појма заједиице. постоје разна. схватања, јер се заједница може посматрати са разних гледишта (философског, педагошког, социјалног, правHor, политичког, религиозног и др.). За нас је важно схватање праве заједнице, као васпшћне заједнице, са гледишта Опште Науке о Васпитању, јер се из таквог појма заједнице има извести шири и дубљи појам васпитања, на основу кога се може даље разрађивати Педагогика Заједнице и изграђивати Нова Школа.

И поред разних схватања заједнице, њена је важност и вредност истицана још раније од појединих философа, педа-