Učitelj

Увод у педагогику нове школе 883

требне теорије Педагогика Заједнице, као Педагогика Hose Школе, бави се више техником и организацијом целокупног новог васпштања, а особито свеколиког школског васпитања у појединим заједницама. У том циљу она даје принципе и теоријска и практична упутства за стварање школских и разредних заједница и организовање новог школског живота и рада у њима.

Педагогика. Заједнице, на основу резултата Опште Рјауке о Васпштању, посматра васпштање као бшину живошну функцију сваке праве заједнице, којом се преко развијених појединаца, индивидуалишеша, васпитавају личности као чланови заједнице. Она полази од претпоставке, да је живош у заједници за сваког човека предуслов за његов пошпун и свестран развој и зато она сваког човека у односу према другоме посматра као члана заједнице. Према томе и целокупно васпштање треба организоваши по принципу заједнице. Појам праве, духовне, васпитне заједнице јесте њен централни појам, који јој даје унутрашње јединство при расправљању појединих педагошких проблема.

У Педагогици Заједнице, по Регетзеп-у, појам праве заједнице добија значај једне пдеје, која у основи својој претставља извор свих стваралачких снага и као таква постаје човеку задатак и циљ његовог живота, рада и тежења. Заједница постаје принцип живог стварања духова у појединцима иу -социјалним формама и издиже се до чежње појединаца и целих група које претстављају чланове у царству заједнице. Из нечег што јесте, постаје она нешто што треба да буде, постаје идеја, последње замишљено јединство. И као идеја схваћена уздиже се заједница изнад искуства до независности и као таква даје онда правац и циљ искуству, добија конститутиван и регулативан карактер.“

Са разликом која постоји у педагошком схватању између појмова: заједница, друшиво и појединац, појављује се и. разлика између Педагогике Заједнице п Социјалне и Индивидуалне Педагогике.

Са гледишта Опште Науке о Васпитању /7едагогика Заједнице има већу вредност од Социјалне Педагогике, како својим задатком васпитања, тако и истицањем васпитне вредности праве духовне заједнице изнад социјалних форми и

2: