Učitelj

Примена научне психологије ; 885

која даје потстицај и хране за тај развој и која од потпуно развијене индивидуалности ствара личност или члана заједнице. Овим развојем, васпитавањем у заједници, помоћу заједнице за заједницу, отклања се опасност и могућност.претераног и једностраног иидивидуалистичког васпитања, чиме се истиче и виша вредност Педагогике Заједнице над Индивидуалном Педагогиком, која је у основи својој индивидуа-

„листичка.

Права или савремена Нова Школа, са новим подагошким идејама, проводи сасвим ново васпитање и принципијелно се разликује од старе традиционалне школе. Она се у главном организује на Дринципу заједнице, који обухвата у себи и принцип живота и принцић рада. Према томе, као најбоља основа

за организацију праве и савремене Нове Школе служи Педа-

гогика Заједнице, која се у том правцу све више теоријски и практично изграђује за потребе Нове Школе и новог васпитања, узимајући при том у себе и све вредне принципе Радне Педагогиге, Педагогике Доживљавања, Културне Педагогике, Педагогике Вредности, као и свих осталих савремених и модерних праваца теоријске и практичне педагогике,

у колико они имају вредности за развијање индивидуалности

и васпитање личности у заједници. (Наставиће се)

Проф. Драг. Бранковић

Примена научне Психологије у разним _ наукама и пракси.

2. Примена научне психологије у металној индустрији.

Највећу примену нашло је психотехничко испитивање за. позив т. зв. металних радника. Овоме је узрок у чисто спољној околности што се овом професијом занима велики број радника и што је њихов проценат врло велики у односу према другим врстама радника. Од најважнијих института за психо-техничко испитивање индустријских ученика — шегрта треба забележити Одељак за Индустријску Поихотехнику на Техничкој Високој