Učitelj

Бројне слике у рачунској настави 357

— што сваком књижевном раду даје вредност, популарност, непосредност, допадљивост живост, пријатност, сугестивна моћ, вечно хумане тезе на лак начин пропагиране.

И све то чини, да деца, омладина и народ читају, воле и адаптирају Змаја као нешто, што је потекло из њихове душе. А те особине и те предикте имају прави народни песници, прави народни мисионари и проповедници. :

у Станиша Станишић

НАСТАВНИ РАД

Бројне слике у рачунској настави_

У нашој пракси доскора се уоште није знало за појимање бројева по. принципу посматрања бројних слика. Па и данас већина наших учитеља обрађује основне бројеве по принципу бројања, помоћу природног низа бројева. Тек у новије време, под утицајем методике у учитељским школама, понеки млађи учитељ ради са бројним сликама. Овоме је много допринела и „Методика. рачунске наставе“ од проф. Јов. Ђ. Јовановића, у којој се он, с извесним ограничењем, заузима за бројне слике. Он сматра да: „Бројне слике чине, да ученик тренутно и лако распозна јединице или друге састојке неког броја. Распознати пак бројне састојке исто је што и схватити сам број на количини. У томе је принцип посматрања количина недостижан, те би га требало својски прихватити при појимању количина и бројева у елементарној рачунској настави“ (стр. 112.). — Док се г. Јовановић сасвим одлучно изјашњава за бројне слике при појимању бројева у елементарној настави, не види се јасно, да ли је и за примену тих слика за предочавање рачунских радња, као што то конзеквентно тражи

" Лај у своме делу „Вођ кроз рачунску наставу.“ —

Потребно је напоменути, да се не може још говорити о неком нарочитом преимућству бројних слика у рачунској настави. И метода бројања као и метода посматрања бројних слика имају и добрих и рђавих страна. Бољи или гори успех зависи од начина извођења. — Бројне слике су већ у свом почетку имале јаких противника, а и данас их имају. Има методичара који бројне слике узимају само као један од начина вежбања за боље утврђивање правилног схватања бројне садржине. — Знамо из искуства да код нас има врло добрих учитеља, који не могу никако да се помире с мишљу, да је при појимању бројева метода посматрања бројних слика боља и природнија од методе бројања. Такођер