Učitelj

Курс за спремање наставника 539

учитеља и школске власти јесте једини прави пут за обављање посла, који је ваљан за васпитање генерације, која је у телесној и духовној снази заштићена од несрећа и рђаве судбине индивидуа и целине. Са поносом наводимо речи великога швајцарског педагога Ферјера: „Беч је престоница детета.“ Св. С. Петровић

; | Курс за спремање наставника помоћних школа и ненормалне деце

У новом закону о народним школама — 9. 7 — предвиђају се као „Народна школа“ и „Школе за недовољно развијену и дефектну децу“.

Да би се омогућило оснивање ових школа или одељења, решењем господина Министра просвете отворен је 20 децембра 1929 год. у Другој мушкој гимназији у Београду Курс за спремање наставника. за рад у помоћним школама и одељењима за заосталу и ненормалну децу. Курс је отворио у име господина Министра просвете г. Драг. Бранковић, инспектор Министарства, који је у исто време и д“ректор курса. Отварајући курс г. Бранковић је истакао велику важност једне овакве новине у просветно-школским приликама, позивајући курсисте да што озбиљније схвате своју дужност како у припремању за време трајање курса, тако и у доцнијем раду.

Слушаоци курса су учитељи народних школа. Наставници курса су уважена господа г. Ог. Брана Крстић, који на курсу предаје Дечју психологију и испитивање даровитости код деце; г. РПг. тед. Мил. Драгић, који на курсу предаје Психопатологију деце;г. Мил. Ванлић, проф. В. п. школе, који ће курсисте упознати са Педагогијом заостале деце, и г. Милић Раковић, стручни учитељ који ће курсисте упознати са методиком и увести у практичан рад са заосталом ненормалном децом. ј |

Да би се увидела важност оваквог покрета у просветношколским приликама треба истаћи карактеристичну разлику између старе и нове школе. Док је стара школа имала одређен „калуп“ према коме се целокупан душевни развитак деце морао подешавати спутавајући напредније и немилосрдно гурајући оне који теже постижу успех, дотле је захтев нове школе сасвим обрнут: да се школа прилагоди духу детињем. (Са овим захтевом јавиле су се многе школе са специјалном врстом деце, које захтевају специјалан начин поступања у васпитању и образовању. Овако су постале школе за слепе,