Učitelj

> 7 27)

УЧИТЕЉ-ЈА ТЕ! Ј

РЕРОАбСОЗК! !М 2МАМ5ТМЕМ! 115Т ЗЕРТЕМВАР 1930 ВЕОСВАР 11 (44) бор. ве. 1 ОРГАН ЈУГОСЛОВЕНСКОГ УЧИТЕЉСКОГ УДРУЖЕЊА УРЕДНИК ВУЈ. ПЕТКОВИЋ

На почетку нове године „Учитеља“

Говори се о немачкој, француској, енглеској, америчкој, руској педагогици као о нечему што већ постоји у педагошком свету; али се у том смислу још не говори о нашој, југословенској педагогици, јер будући да је наша држава — Кра"љевина Југославија — по своме постанку још млада, тек ЈЕ прошла једна десетина година од њена постанка, није се ни могла створити каква југословенска педагогика баш и да се на томе интензивно радило. За такав један рад потребно је много више времена — деценија и деценија — пошто се он мора заснивати на дубоком познавању традиција и потреба нашега народа у погледу васпитања и на дубоком познавању душе нашега народа у свима крајевима наше отаџбине. За све ово треба још проучавања, јер иако постоји извесно по-

_ знавање ове врсте, постоји делимично, а не скупно. Али се о

југословенској педагодици може говорити као о једном идеалу и као о једном циљу нашем.

Југословенска педагогика још не постоји у том смислу У ком постоји француска, немачка педагогика, али треба да_ постоји. За такву се педагогику изразила и овогодишња главна учитељска скупштина, кад је једногласно примила извештај одбора за преглед рада управе нашег Удружења, у ком је жеља за такву педагогику наглашена. > Да је заиста потребно да постоји једна наша, југословенска педагогика довољно је као разлог што постоји велики југословенски народ, што постоји моћна југословенска држава, што постоји наша југословенска идеологија. Кад она постоји, треба да постоји и њена философија, и њена педаго-

,

|