Učitelj
Конгрес у Братислави 307
научника (педагога, психолога, социолога, лекара, правника), да се дете испита у свима правцима.
У секцији за ненормалну младеж доцент Хура је одржао предавање „О неуропатији код деце, њеним узроцима, профилакси и терапији, Проф. М. Ростохар: „О разветку претстава код ненормалног детета", Др. К. Херфорт: „Проблем дегенерације у светлости генетике“, Др. С. Вомела „О ненормалним функцијама штитне жлезде“, инспектор Р. Кратохвил „О школству за ненор малну децу“ и др. У биолошко-лекарској секцији: Др. А. Гутвирт „Школа и бој против туберкулозе“, Др. В. Дворжак „Здрав ствени значај школе у природи“, Др. Л. Луканова „Корелација телесних и душевних способности“ и др. У психолошко-педагои: кој секцији су предавали: Др. Ј. Ставјел: „О психолошком испитивању интелигенције словачког детета“, Др. О. Крибел: „О резултатима пасивне и радне методе у природним наукама, ' Ростохар „Како дете ствара конкретне појмове“, Др. Ј. Угер „Метода индивидуалног испитивања дечјих способности“ и др. У социолошкој секцији: М. Шилга „О средини детета, њеном утицају и уређењу“, Ј. Шнајдер „О утицају улице и периферије“, Ј. Ох »О узроцима моралне изопачености код деце великог града“, А. Бартош „О психолошким основама социјалног васпитања“ и др.
Другог дана конгресу је присуствовао министар просвете Др. Дерер. Он је срдачно поздравио напоре научника и школских радника, да чехословачком детету припреме бољу будућност. Даље је у свом говору рекао, да ће у најкраћем времену извршити реформу учитељског образовања и обећава, да ће прихватити све одлуке конгреса и по могућству их остварити. На крају министар је топло поздравио госте из Југославије и подвукао потребу што тешњих културних веза између ова два братска народа. На крају конгреса прочитано је више резолуција, које су биле донесене у пленуму или у секцијама. Те резолуције се односе на реформу учитељског образовања, на туберкулозне учитеље и њихов смештај у санаториуме, на педагошке заводе у Прагу, Брну и Братислави, који треба да буду државни и да пређу под управу дотичних универзитета, на здравствено уређење школске средине и на многа друга питања школске организације и научног рада у погледу свестраног испитивања чехословачког детета. ђ
20%