Učitelj

456 Учитељ

Ако би се то РРА са П р., онда би се читао чланак: „Кућа у селу“.

а 5

|. Зрмпсег, Апз а. Ргах:з а. тоа. ЕТеттагиптегтпсћтев 1920.

0. Епег, Видег аиз а. Ргах:г а. Гапахгсћше, 1926.

Израчунавање површине

Предавање из геометрије у ТУ раз. основне школе од Живојина Трифуновића

Стварни материјал: Оближња Петрова ливада. Наставна средства: Метарска пантљика, кочићи и лењир. Начин рада: Развојна настава и у духу радне школе. # Циљ. Учићемо како можемо измерити колико је велика Петрова ливада.

Првог дана у природи

Поучни излет. — Спремите се, децо! Понесите: оловку,

свеску и лењир. Ти, Петре, понеси ова четири кочића и метарску пантљику, па изађи испред деце, јер идемо да меримо твоју ливаду.

На ливади. — Пошто смо стигли после краћег одмора отпочињем разговор.

Колико страна има ова ливадаг А колико углова» Каквог је облика» Хајде сад да измеримо једну страну! Побијте један кочић на овај угао! Дајте сад метарску пантљику! Држи ти један крај код кочића, а Петар нека размотава даље! Меримо даље! На други крај побисмо други кочић. Забележите у свескама дужину ове прве стране! Хајде сад да измеримо и ову другу страну итд. док не измеримо све четири стране.

Колика је дужина прве странег Колика је друга» А трећар> А четврта» Какве су по дужини две и две супротне стране» (Једнаке). Хајде да нацртамо на нашим свескама облик ове ливаде! Приликом цртања ученици претварају метре у милиметре узимајући сразмеру 1:1000. Какав смо облик добили» Какве су

супротне стране по дужини» Још какве су» Шта је, децо, право-

угаоникг Има ли ко од вас њиву или ливаду облика правоугаоника» Шта смо ово нацртали на свескама2 (Скицу ливаде).

Хајдемо сад да измеримо и ову суседну ливаду! Каквог је она.

геометриског облика» (Правоугаоног). — Шта треба овде мерити» (Стране). — Хајде мерите! Деца мере и бележе у свескама. Хајде нацртајте скицу ове ливаде! Ђаци цртају. Јесте ли

готови (Јесмо). — Хајдемо сад натраг, па ћемо у учионици да.

израчунамо величину Петрове и ове ливаде.

ки за