Učitelj
456 Учитељ
Ако би се то РРА са П р., онда би се читао чланак: „Кућа у селу“.
а 5
|. Зрмпсег, Апз а. Ргах:з а. тоа. ЕТеттагиптегтпсћтев 1920.
0. Епег, Видег аиз а. Ргах:г а. Гапахгсћше, 1926.
Израчунавање површине
Предавање из геометрије у ТУ раз. основне школе од Живојина Трифуновића
Стварни материјал: Оближња Петрова ливада. Наставна средства: Метарска пантљика, кочићи и лењир. Начин рада: Развојна настава и у духу радне школе. # Циљ. Учићемо како можемо измерити колико је велика Петрова ливада.
Првог дана у природи
Поучни излет. — Спремите се, децо! Понесите: оловку,
свеску и лењир. Ти, Петре, понеси ова четири кочића и метарску пантљику, па изађи испред деце, јер идемо да меримо твоју ливаду.
На ливади. — Пошто смо стигли после краћег одмора отпочињем разговор.
Колико страна има ова ливадаг А колико углова» Каквог је облика» Хајде сад да измеримо једну страну! Побијте један кочић на овај угао! Дајте сад метарску пантљику! Држи ти један крај код кочића, а Петар нека размотава даље! Меримо даље! На други крај побисмо други кочић. Забележите у свескама дужину ове прве стране! Хајде сад да измеримо и ову другу страну итд. док не измеримо све четири стране.
Колика је дужина прве странег Колика је друга» А трећар> А четврта» Какве су по дужини две и две супротне стране» (Једнаке). Хајде да нацртамо на нашим свескама облик ове ливаде! Приликом цртања ученици претварају метре у милиметре узимајући сразмеру 1:1000. Какав смо облик добили» Какве су
супротне стране по дужини» Још какве су» Шта је, децо, право-
угаоникг Има ли ко од вас њиву или ливаду облика правоугаоника» Шта смо ово нацртали на свескама2 (Скицу ливаде).
Хајдемо сад да измеримо и ову суседну ливаду! Каквог је она.
геометриског облика» (Правоугаоног). — Шта треба овде мерити» (Стране). — Хајде мерите! Деца мере и бележе у свескама. Хајде нацртајте скицу ове ливаде! Ђаци цртају. Јесте ли
готови (Јесмо). — Хајдемо сад натраг, па ћемо у учионици да.
израчунамо величину Петрове и ове ливаде.
ки за