Učitelj

ПИ РЈ И И

“7 РИР ~

УЧИТЕЉ-ЈОТЕЈЈ

РЕРАСОЗК! 1!М 2МАМ5ТМЕМИ 157 ВРЕЊЋ 1931 ВЕОСВАО 11 (44) 600. ВЕ. 8

ОРГАН ЈУГОСЛОВЕНСКОГ УЧИТЕЉСКОГ УДРУЖЕЊА УРЕДНИК ВУЈ, ПЕТКОВИЋ

Хришћанско - средњевековно схватање света ')

од Ог. Вој. Р. Младеновића

1 Хришћанство

Пре него пређемо на хришћанско схватање душевног жи-

"вота, које је карактеристично за средњи век, не смемо забора-

вити да хришћанство уопште а нарочито у свом праоблику прет-

„ставља један „стални проблем". С једне стране схватају га као

продужење јеврејског схватања света, с друге стране тврде да се

"хришћанство не може објаснити „као продукат историјског развитка“ > Оба су гледишта неоснована. У првом случају што хриш-

ћанство показује у схватању живота битно нове моменте који

су у оштрој противности с јеврејским схватањем, као што ћемо

доцније видети; у другом случају зато што развитак не познаје никаква стваралачка уметања. Истина је врло тешко због особености тадањег доба да се постанак хришћанства учини јасним,

„али усвајањем једног „чудно стваралачког индивидуалитета" те"шкоћа се само обилази а не уклања. Јер велика личност може се "уопште само утолико сматрати као стваралачка уколико она својом делатношћу изражава живот у дотичној заједници. Ми не-

мамо никаквог разлога да са личношћу Исусовом чинимо изузе"так, а већ и да не говоримо о покушајима да се оспори е је она

») (Одељак из једног већег рада.

„ В. Епскеп, Пје Геђепзапсћаципо дег огоззеп Пепкег, Веглп - Гејраа 1919, стр. 142. з Бг. Џеђегуео, Огипаназ д. Сезсћесћје ад. · РА, Вешп 1915, Ва.

4, стр. 9.