Učitelj

Домаћа књижевност 391

својим најновијими одмах наглашујем одличним стручним радовима едицијама: „Соколство и школа“ и „Методика телесног васпитања детета“. О књизи „Соколство и школа“ проговорићу накнадно, сад хоћу да исцрпно прикажем „Методику телесног васпитања детета“, која обухвата 324 странице великога формата. За наше прилике омашно дело и заиста храброст у писца који га пише и у накладника који га издаје.

Аутор је своје замашно одело, резултат свога многогодишњега соколско — просветарскога настојања и наставничкога рада посветио врховном старешини Краљевскога Југосокола, наследнику престола Краљевићу Петру „као видан и трајан знак своје унутрашњости и веровања у историјску улогу Карађорђевића у развоју народно-државног живота“, како то лепо аутор у својој посвети наглашава. Пре неголи поведем реч о стварној садржини књиге треба да нагласим која је интенција водила Богуновића при разрађивању овога замашнога дела. Оније хтео, запажајући добро, да се учитељство основних школа тешко сналази испред нових задатака које је ставила у дужност обуци гимнастике нова основна настава, да овим делом прискочи учитељству у помоћ, да му у једној оваквој књизи, уз богати теоретски материјал особито с обзиром на развитак соколства у наси на страни, даде систематски и пажљиво разрађену методику телеснога васпитања детета. Зато је „Методика“ и израђена у духу школскога закона за основне школе од године 1999, глава ТУ, Настава 5 42, тачка 14, Декларације кр. владе од 4 јула 1930, наредбе Министарства просвете, одељења за основну наставу о. н. бр. 87.082 од 25 новембра 1930 и настојања Сокола Краљевине Југославије изражена у закључцима Путеви и циљеви ОКО ЈУ

Као што се види аутор је израђујући своју књигу узео у обзир све новије моменте у соколству, који знатно утичу на методско обрађивање гимнастичке дисциплине у основној школи, па је управо и само на тај начин могао да изради тако темељит и ваљан методски приручник за обуку у гимнастици и поред тога у исто време обогатити нашу педагошку литературу делом ретког квалитета.

Аутор је књигу разделио у неколико одељка: а) теоретски, у коме имаде више веома интересантно разрађених тема; ђ) методика, у коме је реч о строго практичној методи; с) додатак у коме се говори о организацији соколства у правилнику соколских чета, ад) песме за певање, па најпосле као прилог књизи доноси „Музички део методике“ у коме је отштампано преко двадесетак соколских песмица, колико за певање, толико за ритмичку гимнастику, у тексту и нотама с клавирском пратњом. Тиме је заиста уочено и узето у рачун све, што је учитељу основне школе потребно за ваљан и успешан рад у обучавању гимнастике.

У уводној речи под натписом „Прва реч“ аутор сам утврђује да је у општем, тј. теоријском делу своје књиге обрадио.