Učitelj
472 Књижевни преглед
већао је сада још једном исто тако ваљаном књигом чији смо наслов истакли горе. У њој се говори о одгајивању и подизању „јединчета“, једног детета у породици. Садржина ове књиге је потпуно савремена како са практичне тако и са научне стране. Практично значење лежи у томе, што је јединче, само једно дете у породици, појава новијег доба. Научно значење је пак у томе, што се у данашњем времену тако једино дете мора и психолошки посматрати нарочито са педагошке стране. Практична страна књиге је у томе што тежи да родитеље и оне који подижу децу, поучи о великим недостатцима и незгодама који се појављују код оваквог јединог усамљеног детета, а научно је интерес како те незгоде треба лечити. Књига је по питању којим се бави занимљива не само за оне родитеље који имају јединче, већ и за оне који имају и више деце, јер и једни и други могу у њој наћи лепих поука за подизање своје деце.
Споменица једне учитељске генерације, издање деветнаестог кола учитеља и учитељица Јагодинске учитељске школе. Београд, 1931 год. Цена 15 дин.
Године 1921 завршило је у Јагодини, у тамошњој Учитељској школи, своје школовање деветнаесто коло ђака те школе и тада су се њих 48 колико их је школу завршило, кренули у народ, да се као учитељи одуже своме народу и својој отаџбини. После 10 година свога рада, они су на дан 3 априла 1931 године, о дану десетогодишњице изласка из школе, издали књигу под горњим насловом да би се осврнули на свој десетогодишњи раду народу, обележили средства и начине свога рада, изнели опажања до којих су дошли и резултате које су постигли. У почетку књиге су чланци двају Управитеља ове школе и то: „Југословенска национална школа“, од г. Сретена М. Аџића, оснивача Учитељске школе у Јагодини и првог њеног управитеља и „Учитељ“, чланак од г. Драг. Ђ. Петровића, садашњег директора ове школе. Затим долазе чланци које су писали ученици овог кола садашњи учитељи. Они су обухваћени у три групе: [ стручни школски радови и опажања у школи, П чланци, расправе, практични радови и успоменеи Ш приповетке, песме, приче, некролози и белешке и изложени су овим редом: Умни замор и хигијена умног рада од Божидара Ђорђевића, Писмени састави у основ. школи од Душана Д. Марковића, Васпитни циљ од Милана Јовановића, Васпитање и образовање душевно заостале деце од Петра Мојсиловића, О настав. програму у основ. школи од Милана Станојловића, О дечјим играма од Рајне Т. Јеремић, Битка на Церу, предавање од Милинка Лазића, Рад од Милутина Вукадиновића, Учитељ и народно просвећивање од Чедомира С. Љубичића, Задругарство и сеоски учитељ од Растомира Јевђовића, Живот нашег села од Томе И. Драгојловића, Потреба народних књижница и читаоница селима у Јужној Србији од Душана Марковића, Млађи и старији од Будимира Ђурђевића, Сигурна