Učitelj

Пројекциони апарат 529

Зато је много боље и не звати ове рачуне право и обрнуто правило тројно, него права и обрнута сразмерност. Тиме се казује какво је стање у њима, њихов природни и логични однос. Тако сам их ја назвао и у својој Рачуници за ТУ разред основне школе, а тако сам их називао и у своме практичном раду и успех у рачунској настави код мојих ученика није изостајао.

Пројекциони апарат у настави

од др. Љубице Јовичић школ. надзорника у Београду

У школама на западу пројекциони апарат одомаћио се одавно и чини саставни део наставе. За модерне школе он је постао неопходна потреба, као што су читанке, слике, земљописне карте, као здраве школске просторије пуне ваздуха и сунца.

Већ пре четрдесет година дат је први потстрек за примену светлосних слика у настави. А данас се овај апарат законом убраја у неминовна наставна средства (Министарска одредба у Пруској од 25 јуна 1924 год.).

После самих предмета, после природе долазе те слике као очигледно средство првога реда. Оно што оне пружају никада не могу да даду обичне слике. Зато се настава која се врши уз помоћ пројекционог опарата назива радна настава у најбољем смислу те речи.

Пројекциони апарат служи као помоћно средство пре свега тамо где је непосредно посматрање немогуће. Али исто тако он чини велику услугу кад треба да се у извесно градиво дубље уђе, да се оно што боље упозна. Отуда је настава земљописа и природе нарочито упућена на њ. Значај ових слика за завичајну наставу у томе је што деца све оно што им се на слици покаже могу опет да нађу и посматрају на лицу места. Њима се деца изванредно припремају за оно што ће видети приликом излажења — излета. Као што је познато деца се морају припремити за излете ако они треба да донесу користи. Јер у свести ученика остаје много интензивније кад се код њих већ пробуди интерес за оно ће се посматрати.

За примену овог апарата не постоје никакве нарочите тешкоће. Треба само бити упућен у руковање њиме, имати лак апарат који се може метнути на сто и у соби на прозорима црне завесе. Што се тиче материјала за извођење и ту се не наилази на препреке. Слике у облику поштанских карата, затим подесне слике из књига, часописа, згодне рекламе може сваки учитељ себи да прибави.

Учитељ ' ПН 34