Učitelj
Југословенско национално васпитање 1
радника, који ће у савезу са духовним вођама покрета допринети да школство у Аустрији достигне врхунац напретка.
Свесно циља оно бира пут, који ће га довести до реализовања идеја: научним разлагањем школске реформе, многобројним предавањима, ширењем идеја, истраживањима и потстицајима у учитељским круговима, затим: увођењем огледних разреда за испитивање делимичних проблема и расветљавања многих спорних питања наставне и васпитне праксе, огледним увођењем новог наставног плана, стварањем новог учитељског кадра са новим образовањем.
Учитељство као и школство је у Бечу потпомогнуто јоши педагошким институтом, спојеним са педагошком библиотеком, другом по величини на свету, даље издавање мноштва одличних
часописа за омладину и народ од стране трудољубивог учитељ-
ства. Све је ово доказ, да школска реформа није остала само на хартији. Дивећи се ставу управних школских власти у Бечу, гледа-
јући са радошћу на разумевање, које учитељство налази у народу,
ми наслућујемо из тога полет нашег школства, који тек сад настаје. Пред нама стоји идејна зграда школске реформе, ми видимо јасно, иако још увек стварно преживљујемо кризу данашње школе, нов пут, који води ка нашој новој школи.
Југословенско национално васпитање
од Миодрага Миодраговића, учитеља у Каменој Гори (Пријепоље)
„Сви ви који сте семе једнога искрвављеног народа треба да мислите једино на то: како ћете уједињени посветити све своје снаге, све своје способности, сву своју љубав и срце своје нашој Југословенској Држави, за њен процват, културу и благостање.“
„Где се налази уточиште наше надер — У крилу омладине, која је крило будућности.“
»Дајте ми школе и учитеље па ћу вам од народа за сто година направити што хоћете“. —
»Т' ваисанол Фил репре езђ 4 Ја 1015 Ја сопзедиепсе де #опћ се ди' 1 стоб еб Ја зоптсе де ћошћ се ди" 1 вега,«
Више је од тринаест година, које нас раздвајају од онога догађаја, којим је створена најзнатнија епоха у историји нашега