Učitelj

16 Пизап М. Вогипоу1с

свећивању створићемо братску слогу, братском слогом створићемо моћ и сјај Југословенској држави. За свој процват и општи напредак наша млада држава и народ имају све природне услове. У недрима наше миле отаџбине лежи невероватно благо, а млади народ југословенски пун једног неизмерног богаства велике енергије, сам по себи претставља један народ, чија будућност гледа У вечност. Само истрајним радом југословенских учитеља на васпитању покољења у духу стварања југословенске националне и „државне целине уз сарадњу свих конструктивних сила на народном просветно-културном уздизању кроз борбени национализам, а гајећи љубав и према другим народима, створиће се и на арену «светске историје уздићи једна млада нација, о којој се пређе знађаше по херојству и јуначким подвизима њених армија на бојном пољу, а сад још силнију и оспособљену за „уношење нових елемената у светску културу“.

На крају да поменемо још и то, да сваки наш рад треба да има национални карактер, националну боју. Неће тај борбени национализам бити никаква сметња интернационализму. Напротив, он је наша нужна потреба, и само преко њега нам је осигуран пут за учешће у општечовечанској култури. Национализам не треба да значи мржњу прма туђим народима и државама; напротив, главни његови проповедници — народни учитељи свих народа треба и мислима и делима да се показују као искрени поштоваоци великог светског мира и високе светске правде и да стварају време кад ће по речима Лорда Броена: „учитељ, а не топ пресуђивати шта ће бити од Европе“.

2пасај, газрогед ! дић 1дге гкојзКод де(феја

од Ризапа М. Вогипомтса, пазјаушка Оспејзке ЗКоје ц Хаотеђи

Џуоа

Јета рган и [ејезпој хежђ! деси а Стауока ђогаука и озпоупој ЗКоПп 1! родтја«Ккоуа уеХђапја, да зе Казтје пазјау! зкого Кгог сео глппазиска Луођ, За убе 1 и дођа зЕагозн. Ме зато да зе јрта зугзфауа Као розеђпа сиппазнска Фзсрипа и сгафшуо |ејезпе уеХђе и озпоупој 5кон, пего опа ша 1 Као зтедауо, да зе зКого сејо отафуо [11 П гагтеда ргедаје и обђиКи оте.