Učitelj

Страна књижевност 313:

програма, тако и савремене методике земљописа у основ. школи. Треба нарочито истаћи у овом уџбенику оно свесрдно настојавање аутора, да се деци пруже што јасније и рељефније претставе о: општим географским објектима. У том циљу су и овај уџбеник смишљено разделили у четири природна одељка. У првом делу свог замљописа, писци су зналачки, са пуно искуства и познавања детета, разрадили оне основне појмове географске наставе, као: привидно кретање сунца, земља, вода и ваздух, путеви и саобраћајна средства, становници и места, план места и карта Отаџбине, где су нарочиту пажњу посветили: цртању у природном мерилу, нацрту у умањеном облику, плану школе, плану места, цртању околине и стварању земљописне карте.

Исто тако, веома рељефно је изложен и други део, у коме је методички изложена околина у завичају. Овде су аутори уложили своје вишегодишње искуство и одлично познавање методике овог наставног предмета. Овако практично обрађен овај други део, врло добро претходи трећем делу овог уџбеника, у коме су писци разрадили само дринску и врбаску бановину, али при чему су уложили највећу пажњу, да излагање градива буде и методско и одговарајуће времену, ученичком узрасту и наставном програму. У овоме настојавању су потпуно успели. Четврти и завршни део овог уџбеника чине општи појмови о Отаџбини и Краљевини Југославији (уопште) са нарочито лепо и пажљиво обрађеним одељцима: „појам о држави“, „постанак и назив“, „облик државне управе“ и „застава и грб“.

Овако подељен и овако обрађен, овај уџбеник уистини претставља дело, које одговара својој намени. Техничка страна књиге је изврсна. Због свих ових својстава, овај уџбеник је, као и „земљопис за ТУ разред“ у издању г. Милана Шушљића, препоручен од стране Министарства просвете, као уџбеник приватног издања. Ми са своје стране искрено препоручујемо пажњи народних учитеља, поред земљописа за Ш и земљопис за ТУ раз. од г. Милана Шушљића, јер оба одговарају својој високој намени. О овоме. најлепше говоре они, који су имали прилике, да са овим уџбеницима раде. А таквих је данас прилично велики број.

Милош П,. Павловић

В) Страна књижевност

Раз Мипдег пп дег НеПкипде, иоп Е. Шећ, Папгто. Ј. Е. Гећтапп5 Мепасг, Мапсћеп 1930. (Чудо у лекарству, написао Е. Лик; Данциг). — Осмина, стр. 206.

Ова је књига састављена за младе лекаре, али од велике користи може бити и за младе учитеље. Млади ће учитељ бити изненађен када види колико сличности има између та два позива и колико се може један од другога поучити; прошириће му се видик, а то ће му уједно помоћи и да се у свој посао удубе.