Učitelj

44 Душан Теодосић

у рукама самих ђака. Дакле показало се да ђацима не могу бити вође ђаци, у оном смислу као њихови наставници, који вољом и слремом могу учинити много и васпитати омладину за један сталан трезвени живот. Према томе, када је изоила тежња за антиалкохолном наставом у школама, сматрам да је та појава дошла стога што се увидело да школа својим васпитањем ствара најтрајније и најсигурније навике. Прво сво јим ауторитетом, и друго својом стручношћу.

М

Данашње друштво преживљује кризу, која захтева уклањање свих негативних особина човекових. Зато на ово место долази питање учитељеве личности. Онај, који испуњава душу другога извесним знањем мора и сам да поседује то знање. Учитељ је највише позван да својим држањем према васпитним покретима буде културни носилац свих могућих жртава. То је и био главни узрок што досад реформа антиалкохолне наставе и апстинентског васпитања није продрла и у школски систем. Антиалкохолизам не може проповедати онај који сам употребљава алкохолна. пића. Учитељ мора бити на културној висини свих својих светлих идеала, ако уистину жели да врши корениту реформу друштва. Тек кад буде на тој висини он може испунити и одговорити свом. узвишеном задатку.

М

Предавања антиалкохолне наставе треба изводити у овом садржају:

1. Алкохол. 2. Постанак алкохола. 3. Биолошки и физиолошки утицај на ћелије. 4. Утицај на телесни развитак. 5. Утицај на духовни развитак. 6. Мозак и мождане ћелије. 7. Односни утицај алкохола и можданих сфера на стварање животних навика. 8. Алкохол и човекове диспозиције. 9. Утицај алкохола на стварање. друштвених навика. 10. Алкохол и здравље: болести и дефекти услед алкохола. 11. Васпитање деце. То би отприлике обухватила антиалкохолна настава. А што је најглавније у њој то је да би јој требала очигледност већа него игде. Сваки закључак о алкохолу мора имати и оглед и то што реалнији.

М

Помоћна средства антиалкохолне наставе јесу на првом месту:

1. Филмови. Како у последње време филмови освајају место и у школи то се за успешно извођење антиалкохолне наставе могу узети као помоћно средство. Ту се може приказати сав утицај на физиолошки и биолошки рад ћелија. Може се приказати поста-. нак алкохола. Изглед нервног система у алкохоличара. Њихов.