Učitelj

Савремена почетна настава 183

ај. Ко ће (ја! Ја!). Хајде ти, Зорице! Али све лепо, редом! (Пошли смо од школе у два сата, па смо трамвајем брзо дошли у Кошутњак. Тамо смо се играли лопте и трчали уз оно брдо. Па смо онда брали беле раде. Па смо брали млечике. Па онда сте нам Ви показали да дувамо у млечике. Ми смо чули „п“ кад смо дували. Трчали смо и све дували у њих). Добро! (Па онда смо ужинали сви на трави). Шта смо онда радили (Казали смо: „Боже милостиви, хлеб наш насушни, дај нам данас!“ Баш смо били много гладни.) [В. горе под ај.

Хоће ли Мица да ми каже, шта смо даље радили» (Играли смо се после „Мачке и миша“. Прели смо као мачке: „р“). Па после» (Онда смо понели цвећа и пошли кући. Успут смо певали: „Лептирићу, шаренићу.....“). Заштор (Зато што сте нам Ви показали лептира на цвету. Сав је био шарен). Јесте ли сви видели лептирића на цвету (Јесмо! Јесмо|). А како је изгледао, Мицо» (Био је леп. Имао је мала крила). Добро! Каквог сте још лептира видели» (Жутог). А јесте ли однели кући беле радер (Јесмо!). Коме си их дала ти, Душице» (Дала сам мами). А каква ти је била хаљина од траве, кад си пала, сећаш ли се» (Зелена). [В. горе под ђ].

А шта смо оно радили кад смо брали беле раде» (Бројали смо). [В. горе под 2]. Добро! А шта смо казали, колико ко да набере» (Колико уме да броји). Па колико си ти, Мила, кабрала» (Ја сам набрала 12). А ти, Олга (15). А ти, Љубице» (Ја сам 10). Добро! А кад сам ти казала да даш две беле раде Мили, колико ти је онда осталор Хајде, сети се! (Остало ми је 8). А ти, Смиљо, колико си ти набралар (Ја сам нашла само 7). Добро! Па кад си дала јуче мени 3, колико ти је оно осталог (Остало ми је још 3). Пази! Хајде извади 7 дрваца. (Дете вади). Поређај их на клупи. Сад замисли да су то 7 белих рада. Дај сад мени 3! Колико ти остаје! (Остаје ми још 4). Дакле, колико је Зи 4» (Зи 4 јесу 7). Добро!....

Молим, Госпођице, а како се зове оно што смо дувалир |Деца имају право питања. В. горе под 6]. Па ти си ми то заборавила! Хајде, ко зна да ми каже, шта је то било (Ја! Ја! Ја!). Реци ти, Драгице! (То је била млечика). Добро! А шта смо радили са њом, кад смо је брали» (Онда смо је дували). А шта смо чули при дувању>2 (Чули смо „п“). |В. горе под еј. А шта је то кад кажем „л“2 (То је глас). А шта смо чули кад је она буба летела» Ко ће да ми каже» (Ја! Јађ. Хајде, Добрила! (Чули смо „з“). Хајде сви да зујимо као она буба! (3...3...8). А шта је то кад кажем ,„3'> (То је глас). А како бисмо могли да га назовемор (Зујач). [8. горе под еј.

Хајде, сад извадите лагано таблице! Цртаћемо млечику. Ево, прво ћу је ја нацртати на табли! Пазите сад, шта је ово на табли» Да ли је то она права млечика, што смо је држали