Učitelj

Ствар, слика, реч 225

Ручни рад као наставни предмет одржава се једном седмично и то оба часа заједно, јер би при друкчијем поступку припреме одузимале много времена. А у колико је ручни рад наставни принцип, он се изводи увек кад се за то покаже прилика. На пр. чим се говори из геометрије о троугу, одмах терати децу, да троугао нацртају и изрежу од хартије итд.

Потребно је још имати на уму и време за часове рада. У том погледу се препоручује да први час пре подне траје од 8 до 9 часова, други од 9 и четврт до 10 часова, трећи од 10 часова и 20 минута до 11 часова. После подне од 2 до Зи од 3 и четврт до 4 часа. Од 1 маја часови после подне почињу у 3 часа. Зимских дана време се подешава према месним приликама. Паузе између часова су за дечји одмор и проветравање учионица. За време одмора ученици не треба да се занимају наставом и оним што су радили на часу, али не треба ни да се одвећ замарају физичким напрезањима, као што Це трчање, скакање, јер то не би био одмор. Најбоље је да се за-

нимају лакшим играма. Стеван Стевановић

Припрема

За предавање у 1 разреду Вежбаонице женске учитељске школе у Београду

Предаје: Круна Алексић ученица ГМ, разр. Женске учитељске школе у Београду.

Предмет: Стварна настава.

Методска јединица: Ствар, слика, реч.

Помоћна наставна средства: Столица, и орман; цртеж и слика тих ствари.

Напрт предавања 1 Разговор о стварима

а) По свршеној молитви час почињем питањем: Ко зна да ми каже шта све има у овој учионици» (Пазим на ред тј. да ми деца појединачно одговарају а не сви у глас). Кад добијем одговоре, прелазим на њихову кућу питањем: Шта имате у својој кући» Деца именују предмете. Ако пре тога неко дете Каже да су то ствари, онда ја с њима поновим да се ти предмети, о којима смо разговарали зову ствари. У противном кажем им да су то ствари.

6) После овога задржавам се на стварима које сам одабрала да на њима остварим циљ свога предавања: столица и орман (ствари које виде код куће и у школи). Најпре водим разговор о столици, потом о орману. При посматрању које се „врши уз разговор тежим да одржим овај ред:

Учитељ 15