Učitelj

388 Др. Јован Искруљев

Пошто се на некојим педагошким факултетима за педагошке академске части употребљава час о! Ап5 час ог 5сјепсе, следи да се онде педагогика сматра час за вештину (Ап 5) и час за праву, чисту (рше), науку, (Зстепсе).

Док се у свих университета задржао за факултет назив васиНаз, гасш!е, на университетима англосаксонским зове се он зсћоој, соПете; под именом јЈасшћу разумева се у Енглеској и Америци наставничко тело једног факултета.

Педагошки факулшет Тичерс (колеџа даје курсеве и за академске степене и за професионалне позиве: из историјске педагогике, филозофске педагогике, педагошке социологије, компаративне педагогике, теорије и праксе наставног плана и програма (Сигисшит), педагошке економије, родитељске педагогике, експерименталне педагогике, здравствене педагогике, педагогике високих школа, педагогике учитељских школа и учитељских колеџа, административне педагогике и школског надзора, педагогике нудиљских школа, слушалачке личне администрације (5!шдел! Регзоппе! АдпитааНоп), грађанског васпитања, позивне (уосаНопа!) педагогике, религијске педагогике, сеоског васпитања, скаутског и рекреационог васпитања, адултне педагогике, администрације школских књижница, трговачке педагогике, дидактике енглеског језика (Теасипа ог Епоћзћ), дидактике француског језика, дидактике латинског језика, дидактике шпањолског језика, дидактике немачког језика, дидактике географске наставе, дидактике историјске наставе, дидактике математских наука, дидактике природних наука, психијатријске педагогике.

На Факултету практичних вештина овога Колеџа приређују се курсеви: из лепих вештина у вези са педагогиком лепих вештина, домазлучких вештина у вези са педагогиком ових вештина (Напзћолд Апз сата Наџзћоја Ал5 Едисаноп), индустријских вештина са педагогиком њиховом, музичке педагогике (Мизес Едисаноп), нудиљске педагогике (Миге Едисанћоп), здравствене педагогике, физичке педагогике (РЕзјса] Едисаноп), практичних наука (природне и социјалне науке примењене на практичне вештине).

Богат је и један и други факултет у групама научним и вештинским, али је богата и свака од поменутих групаиу броју наставничких снага. Све ово доказује да је педагошка делатност овога колеџа великих димензија.

Колико су богате поменуте групе у једнога и другога факултета, нека нам илуструје овај пример:

Педагогика секундарне школе: секундарна педагогика (5 проф.) основни курсеви из административне педагогике (1 проф.), фундаментални курсеви из персоналија и воћства (8 проф.), васпитање и јавно мишљење (1 проф.), основи из експ.