Učitelj

630 Јов. П. Јовановић

који се називају писмена или слова, назива писање, и да се изговарање написаних речи словима назива чишање.

Циљ саме обуке састоји се у томе: да се деца обуче и извежбају да запамте којим се знаком, односно словом или писменом, означава који глас у писању, и да се и написане речи не изговарају изговарајући слово по слово, већ да се сва слова у једној речи изговарају одједном, као што сеи у говору одједном изговарају и сви гласови у једној речи.

Друга лекција по овоме методу изводи се помоћу реченице

# . у ) што у нашем језику значи 71.

Учитељ нареди једноме ученику да стане испред осталих ђака са писаљком у руци и да пита ђаке: Ко држи писаљкуг Ђаци му на то одговоре: 7у (Ти).

Ако би се одговор дао у потпуној реченици, онда би он гласио: „Ти држиш писаљку“, али кад се одговори скраћено само са једном речју 7у, онда је ито у ствари скраћена реченица.

И у другој лекцији на реченици у (Ти) изводи се ана-

лиза као и у првој лекцији на реченици Да

У трећој лекцији обука и вежбања изводе се на реченици састављеној од три речи, а то је реченица

• што у нашем језику значи: Ти и ја. Она се састоји из три једносложне речи, које се налазе и у првим двема лекцијама, по томе се у трећој лекцији понавља оно што су деца научила у ранијим

лекцијама. У анализи се деци објасни да се у овој реченици почетно

слово у првој речи пише велико слово стога, што је оно по-

четно слово у овој реченици, а слово ј није написано великим словом, већ је написано малим словом зато, што сад није почетно слово у реченици. У даљим лекцијама за извођење обуке узима се више реченица. У 4 лекцији обука се изводи на реченици у (Ми)

која се састоји само од једне речи, са једним познатим и једним непознатим словом у њој, а кад се деца упознају и са новим словом

М. онда се вежбања изводе и помоћу реченице: Ту а

1) У чешком језику се глас и у овој речи пише са У, а не са 1.