Učitelj
630 Јов. П. Јовановић
који се називају писмена или слова, назива писање, и да се изговарање написаних речи словима назива чишање.
Циљ саме обуке састоји се у томе: да се деца обуче и извежбају да запамте којим се знаком, односно словом или писменом, означава који глас у писању, и да се и написане речи не изговарају изговарајући слово по слово, већ да се сва слова у једној речи изговарају одједном, као што сеи у говору одједном изговарају и сви гласови у једној речи.
Друга лекција по овоме методу изводи се помоћу реченице
# . у ) што у нашем језику значи 71.
Учитељ нареди једноме ученику да стане испред осталих ђака са писаљком у руци и да пита ђаке: Ко држи писаљкуг Ђаци му на то одговоре: 7у (Ти).
Ако би се одговор дао у потпуној реченици, онда би он гласио: „Ти држиш писаљку“, али кад се одговори скраћено само са једном речју 7у, онда је ито у ствари скраћена реченица.
И у другој лекцији на реченици у (Ти) изводи се ана-
лиза као и у првој лекцији на реченици Да
У трећој лекцији обука и вежбања изводе се на реченици састављеној од три речи, а то је реченица
• што у нашем језику значи: Ти и ја. Она се састоји из три једносложне речи, које се налазе и у првим двема лекцијама, по томе се у трећој лекцији понавља оно што су деца научила у ранијим
лекцијама. У анализи се деци објасни да се у овој реченици почетно
слово у првој речи пише велико слово стога, што је оно по-
четно слово у овој реченици, а слово ј није написано великим словом, већ је написано малим словом зато, што сад није почетно слово у реченици. У даљим лекцијама за извођење обуке узима се више реченица. У 4 лекцији обука се изводи на реченици у (Ми)
која се састоји само од једне речи, са једним познатим и једним непознатим словом у њој, а кад се деца упознају и са новим словом
М. онда се вежбања изводе и помоћу реченице: Ту а
1) У чешком језику се глас и у овој речи пише са У, а не са 1.