Učitelj

Наш погранични излет 801

Напослетку ученици сами траже примере за упознавање количина.

На излету ћемо доживети занимљиве догађаје, које код куће треба објашњавати. Причам о једном дечку, кота су по повратку питали о свим појединостима излета. Већ на станици слушао је питања на која, је морао одговарати. Ученици знају причати своје доживљаје. Ево: „СОкупимо питања које ће људи стављати.

Питање Објашњење Одговор Д Тамо, негде, другде, овде, ту Ђ Ђ , , , , 1 | Где Куда» Код» Место БАНДЕ Сад, тад, одмах, управо, никад 2 ма , , , » 8 | ада. ИРЕНЕ овај час, чешће. Н , пол; 3 | Какор Коликор Начин ПА ОВЕ АЛА и доста. 4 | Зашто» Узрок Зато, због тог, ради тог.

На материјалу за излет ево можемо вежбати п прилоге, да ученици и не знају, да смо дубоко у граматици, која је обично тако сувопарна. Пошто је дан излета већ на домаку, вабавићемо се у неколико појединостима вожње.

Руше: творница азота, кисеоника, карбида и вештачког ђубрета (Запамти!) "

Фала: електрана 50.000 хл. — Драва производи електричну струју (Каког) Ученик П. је јуче донео књиту „Шаљивац из Подравља“ уз тврдњу да је у вези са нашим радом, јер несташно описује Подравце — људе ив Дравске долине с којима ћемо имати посла.

Час, посвећен том штиву збиља није био изгубљен. Било је много смеја и весеља.

Домаћи рад. Размишљањем и поновним читањем да се продуби песма „Ала је леп“ те да се припреми за правилно и лепо изражавање.

5. Петак 19 мај 1933

Учитељев дневни план:.

· Резиме свих припрема у погледу коначног плана излета. · Геолошке особине Кобанских планина.

· Временски извештаји.

· Весело на пут.

~ о

Гое

Повледњег дана пред излет се цео припремни рад у мислима, продуби и сви резултати се здруже у коначни план, кога искуства треба да допуне и приведу до коначне сврхе. С обзиром на планинску турнеју и на досадање скромно теолошко знање, дечаци се на основи минералошке збирке упознају с камењем које се на Кобанској планини обично може да нађе: тињавац (лискун) кремен (рожац) и глинасти шкриљевци. Мало кречњака, али нема гранита. Упоређење са Похорјем.

Ученици понављају сва искуства метеорологије: на барометру, радиу и у новинама прате најновије извештаје. У календару гледамо и све податке о изласку и заласку сунца, о стању месеца и пословице о времену.

Завршним понављањем неких планинских песама и маршева завршујемо припреме за наш сутрашњи излет у пограничне Кобанске планине.

Учитељ 51