Učitelj

6 Др. Драг. Ђ. Петровић

теријална права и интересе чланова, а треба усвојити и начело самопомоћи.

За економско-социјално обезбеђење чланова треба тежити економској сигурности сталежа и Удружења. Зато треба свом снагом потпомагати снажење свих сталешко-економско-социјалних установа. Ако треба, омогућити да се и обавезним доприносима ове установе оспособе за помоћ чланству у свакој нужди и невољи.

ОДНОСИ ПРЕМА ОСТАЛИМ СТАЛЕЖИМА

Солидарност са наставницима осталих школа, чиновницима и сталежима, Удружење хоће да учврсти сталном приправношћу солидарног заступања заједничких интереса и међусобним потпомагањем. Интересе сталежа хоће да доведе у склад са интересима и потребама народа и државе, без икакве тежње за хегемонијом једнога сталежа над другим.

МЕЂУНАРОДНА УЧИТЕЉСКА АКЦИЈА

Међународна учитељска акција мора се огледати у јачању међусобног упознавања васпитних задаћа и проучавању духовних, социјалних и економских прилика учитељства и њихових Удружења у словенским и пријатељским државама, као и у суделовању у сталешкој и педагошкој међународној акцији.

ИЗВОЂЕЊЕ НАЧЕЛА

Главна управа апелује и позива све јединице и чланство Ј. у. у. да се уживе и без резерве изводе утврђене принципе, пошто ће се тим путем „створити здрав сталеж, здрава нација и лепша будућност Отаџбине.

ПСИХОЛОГИЈА И ПЕДАГОГИКА

Критичка размишљања о радној школи

— Од д“р Драг. Ђ. Петровића —

Критичари из табора одлучних „активних педагога“ налазе да данашња школа не ваља ништа. Она пуни ученикову главу сувопарним знањем на вербалистички начин, који је сваком ученику мрзак. У њој нема радости ни живота, јер она не води рачуна о укусу, интересима и жељама својих васпитаника. Настава се врши шаблонски и пасивно: учитељ говори и предаје наставно градиво монотоно и суво, а ученици слушају, примају и памте мртве речи, не узимајући никаквог активног учешћа у стицању знања. Слобода говора и питања је забрањена, а свака иниција-