Učitelj

Међушколска преписка — Београд — Нови Сад 171

њему је нови Краљев двор. С Дедиња се спуштамо у Топчидер у коме има двор кнеза Милоша, чију вам слику шаљем. Мало даље од Топчидера је пошумљено брдо Кошутњак. Авала нам је исто лепа и на њеном врху налази се гроб Незнаног јунака.

Ја ћу вам послати неколико слика, али пошто бих ја желела да упознам боље Нови Сад, о коме сам само учила, то вас молим да ми опишете Нови Сад и пошаљете коју слику.

Много вас поздравља ваша непозната другараца,

Малица Милишић 20 фебруара 1935 год. ученица 1 раз. основ. шк. 3. Ј Јовановића у Београду.

Обрада овога писма трајала је два часа, пошто је првог часа вођен разговор и готово цео прошао у томе, то су деца. другог часа наставила своја писма. Пошто су деца добровољно прикупила око 30 комада слика то ћемо испратити један мали албум и послати у Нови Сад. Пошто дотична школа прими ово писмо, она одговара, али сад може бити појединачно, пошто ми овог пута шаљемо једно писмо у име целог разреда. Даље дописивање се продужава бар једанпут месечно и друго писмо--односно треће може се односити искључиво на дечји школски живот. На тај начин деца се преко писама потпуно упознају и што. је главно код њих се развија међусобна љубав што нам је и циљ да с овим постигнемо. Из овог примера могу да потврдим да је овај начин врло погодан за развитак домољубља и да га баш због тога треба искористити.

Метар

предавање 7“ Ш раљр. основне школе ~ Од Милорала Џудовића ~

Мере које се данас уче у основној школи примарног су карактера у рачунској настави. Њихово површно и вербално обрађивање има за последицу слабо оријентисање ђака у десетним разломцима, као најважнијој и најтежој партији рачуна. Мере се не могу обрађивати у учионицама где ђаци седе скрштених руку за клупом, у крутој дисциплини и слушају учитеља како им изговара лепе фразе о овоме или ономе, гледајући како држи у руци извесне предмете и објашњава поједине делове мера, саопштавајући деци помоћу таблице готове резултате. Саопштавање готових резултата о овој партији мера у основи је погрешан начин предавања. Другим речима, то је суви вербализам кога треба сваки васпитач да се ослободи у основној школи, јер му је ту најмање допуштено место. | У времену када се физичка и умна снага детета развија, када је оно најживље од енергије, потребно је искористити те године