Učitelj
312 Гвозден М. Станић
28. Органи за дисање.
29. Органи за варење. њихово стање 30. Органи за крвоток.
31. Анализа мокраће и крви.
32. Патологија пробанда, итд.
У! Дететово понашање
1. Стање рефлекса.
'2. Пантомиме — ход брз, спор, сигуран; гестови.
3. Реакција погледом — брзо, споро, право, одоздо итд.
4. Ноздрве — раширене (узбуђење), сужене (депресија).
5. Уста — отворена, затворена.
6. Осећање укуса и мириса — нарочито склоности ка извесним мирисима и храни.
7. Осећај вида — разликовање боја, псеудохалуцинације и халуцинације.
ад. Осећај слуха — распознавање тонова, слушне халуцинације. 9. Говор — дефекти у изговарању, говори брзо, споро, повезано, шта највише чита.
10. Рад и уметност — да ли се бави физичким радом и којим; коју грану уметности воли; који спорт; уметност.
11. Социално понашање — друштвени, повучени, резервисани, послушан, истрајан, тврдоглав; којој се социалној средини лако прилагођава; излаже ли се утицају.
12. Умно развиће.
18. Главобоље — честе и у коме се месту локализују.
14. Психопатологија.
ж
Завршава своју књигу Блонски констатацијом да основни практички задатак педологије не лежи у проучавању екстранормалне деце, већ у организовању васпитања масовог детета на педолошкој основи.
„Педологија“ Блонског је дело које има велику научну и практичну васпитну вредност. Своје научне педолошке закључке и истраживања Блонски изражава у математичким формулама и таблицама и на тај начин придаје педологији карактер једне егзактне научне дисциплине.
На крају сваке главе прилаже исцрпну литературу за дотично питање због чега се вредност дела још више повећава.
(Крај)
Нова молитва
— Од Гвоздена М. Станића —
Правилима о вршењу верских дужности ученика народних школа од 10 јуна 1935 г. предвиђена је нова молитва, једнообразна за све основне школе у нашој Краљевини.
Молитва „на почетку првог часа“ гласи:
реса ан ваар