Učitelj

312 Гвозден М. Станић

28. Органи за дисање.

29. Органи за варење. њихово стање 30. Органи за крвоток.

31. Анализа мокраће и крви.

32. Патологија пробанда, итд.

У! Дететово понашање

1. Стање рефлекса.

'2. Пантомиме — ход брз, спор, сигуран; гестови.

3. Реакција погледом — брзо, споро, право, одоздо итд.

4. Ноздрве — раширене (узбуђење), сужене (депресија).

5. Уста — отворена, затворена.

6. Осећање укуса и мириса — нарочито склоности ка извесним мирисима и храни.

7. Осећај вида — разликовање боја, псеудохалуцинације и халуцинације.

ад. Осећај слуха — распознавање тонова, слушне халуцинације. 9. Говор — дефекти у изговарању, говори брзо, споро, повезано, шта највише чита.

10. Рад и уметност — да ли се бави физичким радом и којим; коју грану уметности воли; који спорт; уметност.

11. Социално понашање — друштвени, повучени, резервисани, послушан, истрајан, тврдоглав; којој се социалној средини лако прилагођава; излаже ли се утицају.

12. Умно развиће.

18. Главобоље — честе и у коме се месту локализују.

14. Психопатологија.

ж

Завршава своју књигу Блонски констатацијом да основни практички задатак педологије не лежи у проучавању екстранормалне деце, већ у организовању васпитања масовог детета на педолошкој основи.

„Педологија“ Блонског је дело које има велику научну и практичну васпитну вредност. Своје научне педолошке закључке и истраживања Блонски изражава у математичким формулама и таблицама и на тај начин придаје педологији карактер једне егзактне научне дисциплине.

На крају сваке главе прилаже исцрпну литературу за дотично питање због чега се вредност дела још више повећава.

(Крај)

Нова молитва

— Од Гвоздена М. Станића —

Правилима о вршењу верских дужности ученика народних школа од 10 јуна 1935 г. предвиђена је нова молитва, једнообразна за све основне школе у нашој Краљевини.

Молитва „на почетку првог часа“ гласи:

реса ан ваар