Učitelj

МУ вина

један од његових најновијих следбеника, Либерт, изостављајући оно прелазно и савезно диалектичко „као да“, чиј је трансцендентни смисао Вајингер у својој „Филозофији Као - Да“ преобратио у иманинтни. Пример Либертовог идења сасвим до левога краја у диалектици Кантовој једна је потврда више познате истине, да су даљи следбеници великих учитеља учење ових маХом одводили у крајности и изопачености, Зато су кантизам и Хегелианизам левичара нешто горе од Кантова критицизма и Хегелова логизма, као што је хербертизам у педагогици изопачио Хербарта у методички формализам, као што ни Фројдово учење није толико по себи штетно и нетачно колико фројдизам.

ШКОЛСКИ РАД

НИКОЛА Р. СЕНИЋ::

Упознавање говорних елемената ГЛАС Ш

Припрема за читање. Предавање У ! разреду основне школе.

Т Децо слушајте пажљиво, јер хоћу да вам нешто приповедам.

Било је то с вечера, али је већ пао мрак. Шетао сам. Наједном чујем из даљине овакав глас: ш.., те. ше. ше. пе. Отанем. Слушам пажљивије. Занпста, чујем све јачи глас: ш. шљ. ш ш... Погледам лево и спазим како се нешто креће и приближује са два велика светла ока. Глас је био већ сасвим јасан: ш., ш.. ш.. ш. И ва неколико тренутака страшило је било близу. Шта. мислите шта, је то било — Железница је већ била ту. Уставила се на станици и за један минут кренула даље својим путем. Вукла је више ватона, па. се тешко и споро кретала, упињући се из све снате. —- Опет се чуо њезин глас, уночетку испрекидан, али снажан: ш.. ш. ш, ш. ош. Док се опет, јурећи свом брзином, не изгуби у даљини, а у ноћи је одјекивао њезин убрзан глас: ти и.

Џ Понови глас железнице Ј. ЏП., Р!

Устаните сви! Поновићете глас железнице кад кажем: Сад! Пазите! Сад! Још једаннут: Сад!

Ко је запамтио глас железнице, када полави и покреће тешке вагоне“ Понови К., Л., М. Устаните „на заповест поновићете сви, Џазите! Сад! Још једаншут: Сад! И још једанпут: Сад!

Ко је заламтио глас железнице када је кренула Даље као горе.

Ко је запамтио глас железнице када се она јурећи свом брзином губила у даљину“ Даље, као горе.

Сада можемо са неколико ученика, који ће престављати железницу, да. изведемо глас железнице према горњем.

Затим поновити појединачно: Какав је глас железнице Н. И. Р.2 |

Устажтите сви! Поновите тлас железнице — Сад! Још једанпут гласније — Сад! Још гласније — Сад! Поновите али тише — Сад! Још тише — Сад! Поновите сасвим тихо — Сад!

Пазите на заповест: Спреми се!, спремићете уста за изговор гласа железнице, а на заповест: Сад! поновићете глас железнице. Пазите! Спреми се! Пазите, хоћу да видим је ли сваки спреман (треба контролисати спремност за мимички покрет уста, јер од тога зависи успех ове вежбе). Пазите! Сад! Још једанпут: Спреми се! Сад! |

Поновити исто и појединце,