Učitelj

Да би се разговор скренуо Војкан је засвирао „Рибе: (од Тар-таље, композиција Станковића!) Свирку прихватише и остали армуни_каши са певачима и звиждачима. .

Наставница их наводи да се сете разговора око риб. продавнице. Нижу се упитне реченице. Пошто је рибаг Колико је тежак овај сом

И некако спонтано зачу се разговор: — Мирко, имате ли добру рибу: — Драгољуб, имамо, како да немамо. Ноћас је ухваћена. Хоћете ли кечиге, мрене, сомовине, изволите само. — Мирко, ја бих

хтео кило и четврт мрену за пржење...

Наставница напомиње да ће допунити Милутинов цртеж јер није "нацртао грудна пераја, (црта и каже да риба нема врат) већ иза шкрга „долазе грудна пераја.

Јављају се и објашњавају зашто риба има пераје. Говори се о репу, о риби кад плива... Изазива се нов разговор: облик рибе, начин · пливања, чамац, једрилица, па чак и облик сумарена... У вези са перајима, пливањем, постаје нов разговор о бешици... Бешика пуца! Изазива сећање да је Слободанов балон страховито пуко на Врбици. Утвр"ћују зашто и бешика пуца као балон...

Бешика их одводи на поређење са тиквама. Опет нов разговор који их одводи до мора. Објашњавају онако како су чули зашто се лако научи пливати на мору.

Причају да има и Мртво Море и о њему шта знају... Нпр. да у њему не могу живети ни шарани који живе по рекама и језерима.

Наставница им је додала да је прочитала да има две стотине врста шарана.

Трећи час, петак, Читали „Поток“. Овај опис је из књиге:

„Мој учитељ“, која им служи као лектира после готово прочитане читанке.

Из описа се сазнаје да се тај поток губи у један рибњак. Тај рибњак је пун риба, рода, жаба, змија. Овај опис рибњака изазвао је нов рад. Деца су заједнички илустровала тај рибњак.

Четврти час. Илустровање рибњака. Наставница је дала облик рибњака и надгледала заједнички рад. Рибе су резали од лепљиве хартије, новина (лепо се види на слици шаран од новина), а тако исто роде, змије, жабе, пловке. А шевар и траву су цртали кредама и по- сним бојицама.

Пети час —- субота. Наилазе гости из Сенте. Наставница објашњава шта раде и како су постале слике на школској табли. Једна, поменута, после шетње до рибар. пијаце а друга такође на школској табли претставља сећање оног што су видели у Ловачко шумском музеју у Топчидеру то су чамци, барке, разне справе: удице, мреже итд. Постоји у музеју читава собица и са рибама у шпиритусу посвећена риболову и треће илустрована после читања о рибњаку...