Učitelj

224 аниме

с истим резултатом који се кратко може обележити овим речима: бесмислица, запетљана гомилом страних и наших речи, сложених на неки посебан, Милошевићев начин у ружне склопове, из којих се никакав смисао (још мање једно одређено гледиште, најмање пак „логичност“) не може да извуче. Приморан његовим написом, ја ћу се, на жалост, морати ипак још да враћам на тај посао у току овог одговора, а овде ћу само да истакнем још нека места која показују како је М. имао већ готов суд кад је почео да чита моју књигу, уколико

ју је читао. (Наставиће се) , Д-р Вој. Р. Младеновић

УЧИТЕЉЕВА ПРАКСА

КАКО ЋЕ УЧИТЕЉ ИСПИТАТИ ЗАВИЧАЈ

20. НАЧИН ЖИВОТА И ЗАНИМАЊА: ДОМАЋА ИНДУСТРИЈА

Домаћа индустрија је важно помоћно средство за живот сеоског становништва. Ова се ради у дугој зимској доколици и несумњиво одражава стваралачке способности становништва. Ми ћемо је поделити у шест група:

|. Обрада минералних материја (добијање и обрада разних руда, на пр. бакра, олова, асфалта, фосфорита, глине, креча, алебастра, камена, цигље, грнчарије итд.).

||. Обрада дрвета (за ткачку производњу, катран, разне ствари од дрвета: качице, заструзи, ведра итд. коларски, столарски, качарски и др. радови).

||, Обрада влакнастих биљака (ткање, плетење мрежа).

М. Обрада метала (ковачки, пољопривредни итд. посао).

М. Обрада животињских материја (ваљање, предење и ткања вуне; обрада коже, обућари итд.).

За сваки одељак домаће индустрије природно се постављају следећа питања:

1. Кад је постао. Главно или помоћно његово значење у привреди.

- 2. Колико се лица бави којим одељком домаће индустрије и којега пола.

3. Колико се времена у години утроши на ту врсту раде.

4. Градиво и његова разноврсност која се утроши на разне делове предмета производње. Одакле се добијају сировине.

5, Оруђа, опрема и уопште сав инвентар производње.

6. Подробан опис самих процеса израде.