Učitelj
92
Ученици пишу на таблицама елементе слова п.
2) Извадите букваре и отворите где смо јуче читали и читајте. Затим се враћа у |! разред. По повратку из ! р.:
3) Јесте ли сви отворили букваре — Сви.
— Перо, ти се зовеш као и овај човек што оре. Кажи шта је насликано у буквару на овој слици
— Пера оре.
— Још»
— Пиле пије. Паја пао.
— Кажите колико има речи у реченици: Пера оре.
— Две речи.
— Која је прва реч»
— Пера.
— Колико има гласова у речи Пера2
— Четири.
— Који је први
— Кажи други.
— Сад ћу изговорити та два гласа, а ви слушајте, па да ми кажете који сам глас прво изговорио. (Наставник изговара Пе).
Наставник показује слово п на картону и ставља га на видно место удешено за ређање слова и захтева да изговоре сви ученици заједно. — Ко ће да каже који је други глас Слушајте п-е-е-е-е,
— Е.
— Знате ли то словор
— Знамо. (Наставник показује картон са словом е и ставља га поред слова п).
— Сада изговорите заједно оба гласа: п-е-е-е. |
— Јесмо ли целу реч показалир
— Нисмо.
— Шта још треба да додамо2
— Још два слова.
— Која су то словаг
— Ра. (Наставник ставља и ова слова).
— Хајде сад да прочитамо целу
Наставник одлази напре у [| р.
3) Да вам покажем како треба решити задатке. Ви се сећате, на пр. ако има да помножимо 227 са 3, прво треба помножити 200% 3, затим 20 Х 3 и најзад 7 Х 3. Добијене производе сабрати. — Да би поделили на пр. 128:4 треба прво поделити 120:4, а затим 8:4. Добијене количнике сабрати. Укратко: као при множењу, тако и при дељењу почињемо од стотина па завршавамо јединицама.
На ово објашњење утрошено је 3 минута.
Ученици || р. приступају раду, наставник одлази у ! разред.
4) Пошто се врати из ! р. прегледа рад ученика, затим позива једног ученика на таблу да објасни како је решио пример:
231 Х 3.
Ђак објашњава: Овај пример решио сам овако: Прво сам помножио 200%Х 3 — добио сам 600, затим помножио 30 Х 3 — добио 90 и на крају помножио 1 %Х 3 и добио 3. Свега (600 — 90 —- 3) добио 693.
Наставник изводи другог ученика да објасни како је решио пример из дељења.
— А сада да решимо задатак:
„Радио отац и син под надницу па отац заради 693 д, а син трипут мање. Колико је зарадио син“
Наставник захтева од једног ученика да понови задатак а затим доставља питање целом разреду:
— Какав је овај задатак: прост или сложен»
— Прост.
— Колико има питања»
— Једно.
— Шта се пита2
— Колико је зарадио син» м
— Како ћемо то да израчунамо.. — Треба да поделимо 693 са 3.. — Добро. (деца деле). А сада да:
решимо други задатак. ,
„Продао сељак 4 овце за 824 д.
Пошто је 1 овца
пе ваља ~ ==
ВС ава а и