Učitelj

реч. (Деца читају у хору, а затим појединачно.)

— Које је прво слово

— п.

— Другор Треће» Четвртог

Наставник пише на табли слово п и пита децу да кажу из којих се елемената састоји слово п. Затим деца пишу.

На овај рад у ! р. утрошено је 25 минута.

Наставник прелази у !! разред.

4) По повратку из НИ! р. прегледа рад ученика и врши потребне исправке. Најзад;

— Које смо слово данас научили»

— Слово П. |

— Пазите, сада ћу вам написати целу реч Пера. Али ми прво кажите из колико се гласова састоји ова реч»

— Из четири.

— Који је првиг Други Трећи» Четврти»

— Које ћу слово прво да напишем2 — П (наставник пише).

— А после>

— Е (пише).

— Прочитајте.

— Пе.

— Које је слово после е7

— Р (наставник пише).

— И на крајуг

— А. |

— Прочитајте.

— Пера.

— Напишите и ви.

Деца пишу, а наставник иде по разреду, проверава рад и поправља. Ово траје до краја часа. На неколико минута одлази у |! разреду.')

— Овај задатак решава се као и први.

Затим наставник окреће таблу. На другој страни раније су написана два задатка слична предњим задацима! Наставник захтева да их ученици реше у разреду. Самостално, а затим задаје задатке за домаћи рад. На овај рад утрошено је 15 мин. Затим се наставник враћа УУ

По повратку из |! разреда проверава како су ученици решили задате примере, помаже ученицима који су заостали у раду и на крају задаје домаћи задатак.

Ево неколико примера рада у разним комбинацијама разреда и градива. Неки су дати само у главним потезима, неки детаљније

разрађени.

Које су одлике таквог начина рада» Пре свега, кад се на овај начин приступа распореду времена на часу, онда прелажење про-

66, 1937 г. Учитељ

5) И. М. Пономарев, Ценнми образец работм с двума классами стр.

3