Učitelj
реч. (Деца читају у хору, а затим појединачно.)
— Које је прво слово
— п.
— Другор Треће» Четвртог
Наставник пише на табли слово п и пита децу да кажу из којих се елемената састоји слово п. Затим деца пишу.
На овај рад у ! р. утрошено је 25 минута.
Наставник прелази у !! разред.
4) По повратку из НИ! р. прегледа рад ученика и врши потребне исправке. Најзад;
— Које смо слово данас научили»
— Слово П. |
— Пазите, сада ћу вам написати целу реч Пера. Али ми прво кажите из колико се гласова састоји ова реч»
— Из четири.
— Који је првиг Други Трећи» Четврти»
— Које ћу слово прво да напишем2 — П (наставник пише).
— А после>
— Е (пише).
— Прочитајте.
— Пе.
— Које је слово после е7
— Р (наставник пише).
— И на крајуг
— А. |
— Прочитајте.
— Пера.
— Напишите и ви.
Деца пишу, а наставник иде по разреду, проверава рад и поправља. Ово траје до краја часа. На неколико минута одлази у |! разреду.')
— Овај задатак решава се као и први.
Затим наставник окреће таблу. На другој страни раније су написана два задатка слична предњим задацима! Наставник захтева да их ученици реше у разреду. Самостално, а затим задаје задатке за домаћи рад. На овај рад утрошено је 15 мин. Затим се наставник враћа УУ
По повратку из |! разреда проверава како су ученици решили задате примере, помаже ученицима који су заостали у раду и на крају задаје домаћи задатак.
Ево неколико примера рада у разним комбинацијама разреда и градива. Неки су дати само у главним потезима, неки детаљније
разрађени.
Које су одлике таквог начина рада» Пре свега, кад се на овај начин приступа распореду времена на часу, онда прелажење про-
66, 1937 г. Учитељ
5) И. М. Пономарев, Ценнми образец работм с двума классами стр.
3