Učitelj

инв - 2

ставног средства одговара и свим захтевима, који се траже за једно добро наставно средство 2

Госп. Јов. Ђ. Јовановић у својој методици (стр. 115) истиче следеће захтеве за наставно средство :

1) „Оно не сме бити сувише сложено, да не би одвраћало пажњу ученичку од главне ствари, тј. од појимања количина и рачунских радњи и да би се њиме могло лако руковати. У исто време на њему се морају јасно разликовати бројеви као јединице и као множине.

Налазимо, да је овај први захтев испуњен, јер није сложено, пошто се може употребити свакад само онолико коцки, колико је

потребно за рад, и тиме не одвраћа пажњу ученика од главне ствари. Њиме се лако рукује, а и бројеви се показују и као јединице и као множине (јелинице, десетице, стотине).

2) „Предмети који се на оредству показују морају бити једнаког облика, боје, каквоће и величине. Најбољи је кугласти облик, јер се са свих страна види у истој форми и величини. Поред једнаког облика они морају имати и потребну величину, да би сеи с другог краја учионице могли видети.“

Предмети на нашој рачунаљци су једнаког облика, каквоће и величине. Што се тиче боје, може се употребити једна, кад се дају појмови о броју и количинама, а мешати их при обрађивању рачунских радњи, што ће за децу бити интересантније, те ће у раду учествовати са више пажње и воље,.а то чини услов за добар и сигуран успех. Кад каже: „Најбољи је кугласт облик“, он тиме не искључује и друге облике. М наше коцке виде се са свих страна у истој форми и величини. Ми смо намерно узели облик коцке, да би имали што више боја, и да нам ово наставно средство служи